Extrems skidor

Gummiboll

Ny medlem
Extrems skidor
undrar lite om det är någon som har erfarenhet från extrems skidmodeller.
jag ska köpa ett par nya skidor i år och jag funderar på ett par extrem - patriot (171) finns det någon som har provåkt dem? som kan ge någon kommentar?
gärna lite komentarer om deras skidor i allmenhet. själv har jag inte åkt något på dem innan...

Extrems skidor
Åkt på Patriot 191 en del. Skulle rekommendera att du testar dom. Gillar man den skärningen - OK. Själv så tycker jag bättre om BigO och SweetO om det är Extrem som gäller. Men enl din profil så bor du ju i Undersåker så det är väl bara att rycka ett par och dra till Hamre och prova?

Extrems skidor
jo jag har ju tänkt provåka så klart, men det är alltid kul att höra vad andra har att säga om skidorna... kul om fler lämnar komentarer.

Extrems skidor
Patrioten är riktigt bra. Och du kommer få en skida som håller jävligt länge och som du inte blir trött på, eftersom den funkar riktigt bra både i pisten och utanför. Åker du även en del park så är big o att rekomendera. Men som sagt, åk ut till fabriken och kolla om dom har några att låna ut så kommer du snabbt märka att det bara är att slå till!

Extrems skidor
men big o tillverkas bara i 187 väll? och jag är 175cm så det känns som dom är lite långa kanske. men funkar big o bra i pisten annars?
Patrioten funkar inte bra i parken eller?

Tillbaka
Topp