få bort stighudsklister

få bort stighudsklister
Som Gubbfan föreslår.
Valla-Väck samt spackelspade i metall EV varmlufts pistol på medium värme samt spackelspade.
Samt köp Black Diamond lim som är ypperligt.

få bort stighudsklister
Har läst att man kan värma klistret och sedan lägga dit en papperremsa och dra bort (typ som vaxning). Har aldrig provat själv dock så vet inte hur det funkar...

få bort stighudsklister
Strykjärn och papper brukar jag använda. Lägg pappret på stighuden och värm med strykjärnet, dra sedan bort pappret tillsammans med klistret. Man kan behöva köra några gånger för att få bort allt.

Funkar för mig.

få bort stighudsklister
aceton lät giftigt och det hade jag inte hemma heller
testade med bensin, 95 oktan som fanns i garaget
gick det med!
men stinker som f.n frugan skriker och fläkten i köket går på högvarv....

få bort stighudsklister
Frågan var väl ändå hur han skulle få bort stihudsklistret från belagen? Inte från stighudarna...

Vallaväck på glidytor är en ganska dum idé... Då måste belagen mättas om.

Nu har du ju löst det med bensin, vågar inte spekulera i hur bra det är för belagen.

Vettigast för att göra ren belag (läs: glidytor) är att varmsickla dem. På med mjukt parrafin (gul glidvalla) och sickla bort det innan det kallnat. Lyfter upp gammalt lim och allt annat skräp som fastnat väldans effektivt.

få bort stighudsklister
Flygare sa:
Frågan var väl ändå hur han skulle få bort stihudsklistret från belagen? Inte från stighudarna...

Vallaväck på glidytor är en ganska dum idé... Då måste belagen mättas om.

Nu har du ju löst det med bensin, vågar inte spekulera i hur bra det är för belagen.

Vettigast för att göra ren belag (läs: glidytor) är att varmsickla dem. På med mjukt parrafin (gul glidvalla) och sickla bort det innan det kallnat. Lyfter upp gammalt lim och allt annat skräp som fastnat väldans effektivt.
Ser där ja, så går det när man inte läser ordentligt.

Är det belaget som ska göras rent så är väl varmsickling att föredra precis som du skriver Flygare.

få bort stighudsklister
funkade bra med bensin det löste upp stighudsklistret som jag ville få bort från belagen, alltså
sen smälte jag in ny valla och sicklade
valla väck är väl bara något typ bensin som löser upp

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp