Få loss skruvar

Almen1

Aktiv medlem
Få loss skruvar
Jag har ett dilemma...

Mina Dynafit Speed radical monterade jag om för något år sedan, -och vid monteringen limmade jag skruvarna med Casco trälim, utomhus. Min tanke idag är att sätta Quiver killers och kunna alternera skida med samma bindning. Dock sitter skruvarna som berget... Jag har bryskt dragit av två bits till skruvdragaren (torx, bits från Baco). Det finns inte en tillstymmelse till att skruven skall släppa...

Kan tänka mig att värma skruven med lödkolv, men tänkte dryfta planen innan jag bränner upp både skida och pajar bindning.

Få loss skruvar
Jag har använt lödkolv på skruvar limmade med epoxy, funkade utmärkt.
Ingen koll på om det funkar även på trälim, men det skadar ju inte att testa. Tanken är ju inte att skruven ska bli så varm så den börjar glöda, skadan på binding eller skida borde bli minimal.
En bra torx-skruvmejsel kanske är tåligare?

Senast ändrad:
Få loss skruvar
Skruven behöver som sagt bara bli varm, tag en mejsel som passar bra i spåren och elda någon minut på toppen utav stjärnmejseln som då blir djävligt varm, glöda är kanske liite overkill ;). Sätt sedan ner toppen utan mejseln ner i skruven och låt den värma upp skruven/limmet i en 30 sekunder och ta i. Det brukar funka.

Tillbaka
Topp