Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Få ner farten i branta partier i pisten?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lofberg" data-source="post: 1004802" data-attributes="member: 32716"><p>Tack för många grymma svar. Åker snart iväg, så ska försöka pröva lite förfinad teknik och mer genomarbetat tänk vad gäller mina svängar då, baserat på era tips och råd. Har flera gånger försökt just att sväva ut i svängen mer och "snäva upp" den mer, men som sagt så kräver det mer utrymme, speciellt med storslalomskidor, vilket ger vissa begränsningar såvida du inte är helt ensam i backen (dock brukar jag ändå alltid försöka vänta tills det finns ett fritt spår).</p><p></p><p></p><p>De jag kör på just nu heter något med Atomic Race GS, 170 cm långa, röda. Hittar inga radiesiffror just nu (de står undanskyfflade i tvättstugan, och synen är lite halvsuddig för tillfället :P Tror det är 2011 eller 2012 års modell. Det är farsan som lyckades komma över dom till hyffsat pris, så vet inte så mycket mer om dom. Men de går fint i fart och större svängar!</p><p></p><p></p><p>Jo, det är ju sant. Är lite av en fartgalning, men samtidigt vill jag ändå kunna göra något åt det här med att en brant bara försvinner iväg i ett fåtal svängar :P</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lofberg, post: 1004802, member: 32716"] Tack för många grymma svar. Åker snart iväg, så ska försöka pröva lite förfinad teknik och mer genomarbetat tänk vad gäller mina svängar då, baserat på era tips och råd. Har flera gånger försökt just att sväva ut i svängen mer och "snäva upp" den mer, men som sagt så kräver det mer utrymme, speciellt med storslalomskidor, vilket ger vissa begränsningar såvida du inte är helt ensam i backen (dock brukar jag ändå alltid försöka vänta tills det finns ett fritt spår). De jag kör på just nu heter något med Atomic Race GS, 170 cm långa, röda. Hittar inga radiesiffror just nu (de står undanskyfflade i tvättstugan, och synen är lite halvsuddig för tillfället :P Tror det är 2011 eller 2012 års modell. Det är farsan som lyckades komma över dom till hyffsat pris, så vet inte så mycket mer om dom. Men de går fint i fart och större svängar! Jo, det är ju sant. Är lite av en fartgalning, men samtidigt vill jag ändå kunna göra något åt det här med att en brant bara försvinner iväg i ett fåtal svängar :P [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Få ner farten i branta partier i pisten?
Tillbaka
Topp