Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Få ner farten i branta partier i pisten?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carver" data-source="post: 1005775" data-attributes="member: 133134"><p>Tja!</p><p>Det är väl inga riktiga GS skidor direkt utan mer butiks-GS. Jag brukar åka gansak mycket friåkning på 191cm och 27m radie. Vad som krävs då (och även med dina lagg tror jag) för mig att åka kontrollerat är ordentligt sträckt ytterben, in med höften och tillräckligt bred backe. Är det lång-svart så blir det även del sladd ibalnd när så att säga fallinjen passeras.</p><p></p><p>Bra tips tidigare här. Att gå in i branter med rejäl traversering i måttlig fart ökar chansen att behålla kontrollen hela vägen. Tror också du måste upp i position inte minst när det är brant. Avlasta skidan mellan svängar för att få till en rund sväng när du sätter nytt tryck.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carver, post: 1005775, member: 133134"] Tja! Det är väl inga riktiga GS skidor direkt utan mer butiks-GS. Jag brukar åka gansak mycket friåkning på 191cm och 27m radie. Vad som krävs då (och även med dina lagg tror jag) för mig att åka kontrollerat är ordentligt sträckt ytterben, in med höften och tillräckligt bred backe. Är det lång-svart så blir det även del sladd ibalnd när så att säga fallinjen passeras. Bra tips tidigare här. Att gå in i branter med rejäl traversering i måttlig fart ökar chansen att behålla kontrollen hela vägen. Tror också du måste upp i position inte minst när det är brant. Avlasta skidan mellan svängar för att få till en rund sväng när du sätter nytt tryck. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Få ner farten i branta partier i pisten?
Tillbaka
Topp