Faction Dictator 3.0

FJS9091

Medlem
Faction Dictator 3.0
Läste en kul recension på blister gear:

So all of you 25-45 year old die-hard, lunatic, weekend-warriors who like to hike inbounds … please meet your (very specific) ski.
In fact, it would be pretty sweet if we could get the Dictator series renamed the “Die-Hard Lunatic/Maniacs Inbounds-Hiking Weekend Warrior Sticks.” Or the DHLIHWWS, for short?

Är det någon här som kör Dictator 3.0 och har lite mer att säga än några lustiga recentiorer på nätet.. ?

Faction Dictator 3.0
Jarle sa:
Kolla även recensioner på faction ten5, det är en uppdaterad version på den
Tack för tipset, det är kul att läsa recensioner:

Faction ten5 på snow magazine:
Of course, to get the most out of them you need to have some skills, but they are forgiving enough and give the rider space to experiment - whilst some skis laugh in the face of any sort of weakness, the Ten5's instantly befriend you.

Faction Dictator 3.0 på Snow magazine:
Yes, if you're a professional freeride skier and every turn you make is for the camera or the judges, then we understand - but beware, if that's not you then for once, let us dictate to you, stay clear of this narcissistic beast of a ski.

Snow magazine gillar inte Dictator 3.0, dom tycker att det är skidornas rövhål..haha

Faction Dictator 3.0
Jag köpte den här skidan för några veckor sedan av Patrik Sannes (som jobbade på Faction och konstruerade skidan) som kommenterade det testet med att de hade kört för långa skidor för deras kroppstyp. En i grunden hård och hyfsat svår skida blir ju ännu värre om man kör för lång modell.

Jag gillade ett test som skrev ungefär att man inte klagar på att en formel-1 bil saknar AC. Den är byggd för att vara bra på en sak. Samma gäller väl Dictator.

Ska köra en vecka offpist i alperna över jul och sen en vecka i Kvittfjell med familjen, återkommer med omdöme efter det.

Faction Dictator 3.0
Testade den på skidtestarhelgen, rejält köttig och kör över allt lugnt och utan överraskningar. Kändes lite tung på fötterna men tyckte inte den var svårkörd. Jag testade i längden 188 vilket är lite för långt för mig i köttarskida :) Perfekt skida om man gillar att åka snabbt.

Faction Dictator 3.0
Jag har kört på dessa slutet på säsong 17/18 hela 18/19 använde jag mina 3.0'or som mitt huvudvapen i backarna.. jag kör med 6cm längre skidor än min kroppslängd, och har egentligen inga problem att hantera skidorna oavsett terräng, enda gången dom varit stökiga är när det är runt 45 grader och blankis.. dom gillar fart och benstyrka..

Tillbaka
Topp