fæste på linan før højd!?

IvanTheMan

Medlem
nær man inte tycker det ær kul at gøra grabar og 180s længre utan vill ge sig in på lite enklare flips så kænns højden jag får i mina hopp rætt otillræckelig. har førsøkt backflippa några gånger lyckats landa på magen nån gång men oftast bli det på huvudet detta trots att jag kørt efter relativt stor båt med stor wake. kænns sopm jag får mer længd æn højd i hoppen. vi har kørt med att fæsta linan i de bakre knaperna på båten varfør linan inte kommwer upåp så høgt. Dom balla grabbarna kør ju med linan på stor stång høgt upp men farsan ær inte så intresserat acv att montera in en flaggstång mitt i båten. hur stor skillnad gør det i hoppen av att ha linan på høg pinne? går det att læra sig flippa utan sån anordning eller?

kænns som att detta ær ett utbrett problem eller?

det gör en väldig skillnad med linan en bit upp. vi har byggt rätt simpel konstruktion som bygger på att ett enkelt rör som står upp i båten som självklart stöds av några fler rör men det funkar iaf bra.

ja det blir skillnad,att göra linan kortare brukar också funka

Senast redigerad av en moderator:
ekdahl sa:
Deespin sa:
ja det blir skillnad,att göra linan kortare brukar också funka
linan ska väl endå vara där vågen är som fetast och popigast.
jo, men jag tänkte lite fel, det jag menade var att det blir lättare att hoppa mellan vågorna om man har kortare lina, eftersom avståndet mellan vågorna minskar

men skit i det med linan, jag tänkte nog med höger hjärnhalva

Tillbaka
Topp