Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Fakie VS Switch
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="David_Kvart" data-source="post: 515512" data-attributes="member: 16085"><p>En sak som inte nämts som jag tycker avgör det hela är:</p><p></p><p>FAKIE betyder att "you're faking it" när du åker skate, dvs du står med din vanliga fot fram fast du har den på nosen som att du låtsas att du åker baklänges fast med tvärt om stance. Dvs om du är regular, så åker du med vänster fot fram, men har den på nosen så du ser ut som en goofyåkare som åker baklänges.</p><p></p><p>Och själva kärnan i problemet är ju hur du gör samma sak på en bräda eller skidor där du inte kan flytta bindningen? Du kan alltså inte åka fakie på varken bräda eller skidor för det finns ju inget att fejka eller hur? Alla ser ju att du bara åker.... switch...</p><p></p><p>Men som min kloka mormor sa, det är inte regeln som skapar språket, det är ju hur gemene man säger, så till exempel med det skönt cleana brådtricket, Air to fakie. Grymt på 90-talet i pipen. </p><p></p><p>Fetast air to fakie var grymmast, och för just det tricket så är det nog ingen som bråkar om hur man säger, även om du just inte kan fejka att du åker baklänges....</p><p></p><p>Air to fakie. Air to fakie. Låter fint eller hur!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="David_Kvart, post: 515512, member: 16085"] En sak som inte nämts som jag tycker avgör det hela är: FAKIE betyder att "you're faking it" när du åker skate, dvs du står med din vanliga fot fram fast du har den på nosen som att du låtsas att du åker baklänges fast med tvärt om stance. Dvs om du är regular, så åker du med vänster fot fram, men har den på nosen så du ser ut som en goofyåkare som åker baklänges. Och själva kärnan i problemet är ju hur du gör samma sak på en bräda eller skidor där du inte kan flytta bindningen? Du kan alltså inte åka fakie på varken bräda eller skidor för det finns ju inget att fejka eller hur? Alla ser ju att du bara åker.... switch... Men som min kloka mormor sa, det är inte regeln som skapar språket, det är ju hur gemene man säger, så till exempel med det skönt cleana brådtricket, Air to fakie. Grymt på 90-talet i pipen. Fetast air to fakie var grymmast, och för just det tricket så är det nog ingen som bråkar om hur man säger, även om du just inte kan fejka att du åker baklänges.... Air to fakie. Air to fakie. Låter fint eller hur! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Fakie VS Switch
Tillbaka
Topp