Falsk marknadsföring av Active Ski?

Backside

Aktiv medlem
Hmmm. Jag hoppas jag postar detta inlägg i rätt forum...

Jag var precis inne på Active Ski's sajt där det finns en stor blaffa till bild och det står "Nu igen... Andermatt mest snö i Europa - 200 cm". Eftersom Norge de facto hör till Europa kan man kanske säga att A-matt har fjärden mest snö i Europa eftersom Röldal rapporterar 330 cm, Stryn 280 cm och Voss även de 280 cm...

De borde kanske göra om sin banner och skriva "Andermatt - mest snö i Europa av VÅRA resmål"

Låter onekligen en smula kufiskt. Kan det kanske vara så att de delar upp destinationer som "europa", "norden" osv? inte den blekaste.

Eller så är det helt enkelt som du säger, att de vill visa hur bra deras resmål är.

Jag åker till A-matt i morron och jag skulle mer än gärna vilja tro att A-matt ligger i topp i Europa men tji fick jag...

Till Active Ski's försvar kan jag säga att de är jäkligt bra att ha att göra med. Nu åker vi förvisso inte med dem men har bokat guide via dem.

Senast ändrad:
Jag har precis fått en rapport om "dålig snökvalitet" i Andermatt. Tänkte åka dit om halvannan vecka, men nu vet jag inte hur det blir.

Gällande Active Ski har jag också varit i kontakt med dem angående hotell och trevligt nog kunde de fixa hotell även om det inte följer deras normala veckotider. Trevligt med sådan service. Å andra sidan går det att hitta billigare och bättre läge om man tar kontakt med hotellen direkt..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp