Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
FAQ: Recco
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 517994" data-attributes="member: 13863"><p>Jag kan fortfarande inte hitta något hållbart argument för att inte klistra RECCObrickor på mina pjäxor. För det är väl ändå inte så att det tar längre tid för hjälpen att komma fram OM jag har RECCO.</p><p></p><p>Att inte ha RECCO är enligt min mening ungefär lika korkat som att köra bil utan säkerhetsbälte, med argumentet att det inger en falsk trygghet och att mängder av människor omkommer i trafiken trots att de har bältet på.</p><p></p><p>I slutänden är det viktigaste att ha den kunskap och erfarenhet som krävs för att inte hamna i en lavin. Tyvärr tenderar en tråd som denna att fokusera på hur man ska rädda folk ur laviner med diverse tekniska hjälpmedel istället för HUR MAN SKA UNDVIKA ATT HAMNA I EN LAVIN! Jovisst ... jag skriker!</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 517994, member: 13863"] Jag kan fortfarande inte hitta något hållbart argument för att inte klistra RECCObrickor på mina pjäxor. För det är väl ändå inte så att det tar längre tid för hjälpen att komma fram OM jag har RECCO. Att inte ha RECCO är enligt min mening ungefär lika korkat som att köra bil utan säkerhetsbälte, med argumentet att det inger en falsk trygghet och att mängder av människor omkommer i trafiken trots att de har bältet på. I slutänden är det viktigaste att ha den kunskap och erfarenhet som krävs för att inte hamna i en lavin. Tyvärr tenderar en tråd som denna att fokusera på hur man ska rädda folk ur laviner med diverse tekniska hjälpmedel istället för HUR MAN SKA UNDVIKA ATT HAMNA I EN LAVIN! Jovisst ... jag skriker! /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
FAQ: Recco
Tillbaka
Topp