Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Får båkåtvikt vid 360
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="aha" data-source="post: 63184" data-attributes="member: 38628"><p>Hej alla glada!</p><p></p><p>360 är ett PSYKOLOGISKT hopp!!!</p><p></p><p>Jag tog mig an 360 förra vintern, med vissa framsteg.</p><p>Kan rekomendera att om man är HELT nybörjare på tricket:</p><p></p><p>1. gör en massa 360 på golvet hemma, ihop med benen</p><p>2. börja hoppa runt 180 i låg fart i pisten</p><p>3. bygg ett eget hopp med mjuk landning, då kan du landa hur som helst nästan.</p><p>4. det svåra är att våga hoppa och ha ryggen mot landningen, sitter ju i ryggmärgen att man ramlar då, och det gör man också i början innan man lär sig att man inte alls gör det om man vågar.</p><p>5. Byggde själv ett hopp ca 1 m brett, 1 m högt, tog i mer och mer och slog mig aldrig.</p><p>Tillslut börjar man komma runt när rädslan släpper.</p><p>6. Gör som folk skriver ovan. Pröva att börja snurren med överkroppen efter uthoppet.</p><p></p><p>HELA HOPPET BYGGER PÅ ATT ÖVERVINNA SIN RÄDSLA; det finns inga genvägar (..."till det perfekta ljudet"...)</p><p></p><p>Lycka till! , jag ska öva på det i vinter! =) /Fille</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="aha, post: 63184, member: 38628"] Hej alla glada! 360 är ett PSYKOLOGISKT hopp!!! Jag tog mig an 360 förra vintern, med vissa framsteg. Kan rekomendera att om man är HELT nybörjare på tricket: 1. gör en massa 360 på golvet hemma, ihop med benen 2. börja hoppa runt 180 i låg fart i pisten 3. bygg ett eget hopp med mjuk landning, då kan du landa hur som helst nästan. 4. det svåra är att våga hoppa och ha ryggen mot landningen, sitter ju i ryggmärgen att man ramlar då, och det gör man också i början innan man lär sig att man inte alls gör det om man vågar. 5. Byggde själv ett hopp ca 1 m brett, 1 m högt, tog i mer och mer och slog mig aldrig. Tillslut börjar man komma runt när rädslan släpper. 6. Gör som folk skriver ovan. Pröva att börja snurren med överkroppen efter uthoppet. HELA HOPPET BYGGER PÅ ATT ÖVERVINNA SIN RÄDSLA; det finns inga genvägar (..."till det perfekta ljudet"...) Lycka till! , jag ska öva på det i vinter! =) /Fille [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Får båkåtvikt vid 360
Tillbaka
Topp