Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Får Skistar konkurrens?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Fredrik-" data-source="post: 1306117" data-attributes="member: 190745"><p>Intressant, undrar vad de tänker göra. Tycker ändå det är rätt mycket folk på Oppdal både vinter och sommar. Finns sommar aktiviteter som rafting, zip line och annat redan. De hade en cykel satsning för en del år sen som väl är nedlagd.</p><p></p><p>Kan tänka mig att det ligger lite dåligt placerat. Långt från södra Norge och södra Sverige och från mitt Norge är Åre ett bra alternativ (framför allt för cykling på sommaren). </p><p></p><p>Finns självklart potential, tycker det är bättre än Åre på det mesta, lätt tillgänglig lössnö, många toppturer i närheten både sommar och vinter och bättre paddling/rafting. Inte väldigt snösäkert för bra förhållanden dock. </p><p></p><p>Någon alpby känsla tycker jag dock inte det är. Lite väl långt att gå till backen från byn också (Hovden är inte heller alltid öppen).</p><p></p><p>Men kranglebygda har väl knappast fått ut all potential, för inte väldigt många år sen var det tex två olika liftkort på det lilla området.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Fredrik-, post: 1306117, member: 190745"] Intressant, undrar vad de tänker göra. Tycker ändå det är rätt mycket folk på Oppdal både vinter och sommar. Finns sommar aktiviteter som rafting, zip line och annat redan. De hade en cykel satsning för en del år sen som väl är nedlagd. Kan tänka mig att det ligger lite dåligt placerat. Långt från södra Norge och södra Sverige och från mitt Norge är Åre ett bra alternativ (framför allt för cykling på sommaren). Finns självklart potential, tycker det är bättre än Åre på det mesta, lätt tillgänglig lössnö, många toppturer i närheten både sommar och vinter och bättre paddling/rafting. Inte väldigt snösäkert för bra förhållanden dock. Någon alpby känsla tycker jag dock inte det är. Lite väl långt att gå till backen från byn också (Hovden är inte heller alltid öppen). Men kranglebygda har väl knappast fått ut all potential, för inte väldigt många år sen var det tex två olika liftkort på det lilla området. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Får Skistar konkurrens?
Tillbaka
Topp