Färg på googles?

Omberg

Ny medlem
Färg på googles?
Jag undrar vilken färg på googles som är den bästa, ur allround synpunkt. Sen undrar jag om dubbelglas är nåt som fungerar eller om det bara är säljknep...

Tack på förhand!

Färg på googles?
glasögon som inte har dubbelglas är skit, dom vanligaste glasen som är typ lite mörkt oranga är typ original glasen och funkar typ bra i allt själv har jag såna och ett par med spegellins. /Reverbtankar

Färg på googles?
Jag har oranga glas i mina Oakley O -frame och jag upplever det som att man inte ser snödrivor, små hopp mm?
Vad gör man?? Någon som har bra tips på bra brillor?
ska snart kasta mina i en sjö...

Färg på googles?
spegellins är gråa innifrån de är bra hela tiden om de
inte är extremt ljusa eller mörka.
De oranga "orginal" glasen är mest allround.
Blått är skönt ända tills himlen är blå och solen skiner,
de är inge bra för ögonen när det är för ljust.

Färg på googles?
...tycker jag att svarta är snyggt, eller silver. De nya transparenta är också fräcka, men du kanske syftade på vilken färg på linsen...

;-)

Ibland kan jag bara inte låta bli...!!!

Färg på googles?
Mitt tips är att köpa ett par med en utbytbar lins, då kan du köpa till flera olika och bara skifta efter väder eller tycke och smak!

Färg på googles?
Tror att gula glas är det bästa om du bara vill ha ett par. Har inte provat de med utbytbara linser men det låter som att det lätt skulle kunna komma imma på insidan på dem.
Givetvis så är gula inte så bra i strålande aprilsol men om jag måste välja så åker jag hellre med ljusa kontrasthöjande glas i solljus än bäckmörka spegelglas i lite snöigt, mulen skitsikt på kalfjället, du får du räkan med många fler överraskningar

Tjo

Färg på googles?
Ett par goggles med utbytbar lins är ett måste, så även dubbelglas. Jag anser att man klarar sig med 2 par olika linser, en spegellins av något slag för när det är soligt och ljust och en helt klar lins för när det inte är soligt och ljust.

MVH Andreas

Färg på googles?
jag har ett par cebe med oljefärgat glas, fick dem förra året och nu har ganska mycket oljefärg försvunnit, så oljefärgat cebe ska du nog inte ha iaf

Färg på googles?
gult glas, är bäst när det gäller att se konturer och små ojämnheter. Fungerar helt överlägset i skandinaviska fjällen. Men så fort det kommer fram sol så är det inte aktuellt. Om du kör med gult så måste du ha ett par andra också, eller tar du nån annan färg sonm är allround.

Färg på googles?
Hej, jag som tävlingsåkare har ett bra lager hemma med olika linser.

Orange/Rosa/Rött: Bra att ha när det är lite sol, och kanske det glaset som är bäst att ha om man bara vill ha ett.

Blått: Blått är ganska bra, man ser konturer även i mulet väder.

"Vitt": Helt vanliga glas som man inte ser i när det snöar tycker jag själv.

Gult: Det sämsta glaset som förstör ögonen.

Spegel: Är de jag kör näst mest med, det är bra för att det skyddar ögonen för snöblindhet och inte är det ju ett minus att se lite grym ut..=)

Färg på googles?
Spegel bheöver ju inte vara grått, det finns ju både blått och rött. Jag har ett par "vita" funkar bra har både haft vanliga oranga och gula linser tidigare funkar bra i alla väder förutom sol. Jag funderar på att köpa spegel till soliga dagar det hade varit ultimat för mig.

Färg på googles?
Jo, om det inte är sol är helt vita bäst. Om det är sol eller väldigt ljust så är mörka/spegelglasbäst. Men om det är mörkt funkar inte det, då ser man bara vitt framför sig och det kan var lite jobbigt när man är sliten i bena och ska åka ner för gästrappet på eftermiddan med pucklar lika stora som, ja, stora pucklar. Så bäst allround är ljusa, helst gula glas. Det har jag och det funkar mycket bra. Dom är det lite spegelglas på oxå, så det funkar.

//Niklas "Mad_Trix"

Tillbaka
Topp