Färgkombination

Land3erg

Ny medlem
Färgkombination
Tjenna tjenna, första inlägget här på forumet :)
Efter lite åkning i år så har min jacka pajat och det är dags för att köpa en ny. Jackan som jag hade tidigare var helsvart, men känner att jag skulle vilja byta färg. Problemet är bara att jag inte riktigt vet vilken färg som skulle kunna passa till mina byxor. Byxorna är väldigt matt gröna och nästan påväg till att bli beiga. Skulle uppskatta grovt om någon hade något bra tips på antingen en jacka eller en färg som skulle passa med byxorna

Färgkombination
Hej!

Vill du synas så rekomederar jag en röd jacka. Röd och grön är ju som känt komplementsfärger och förhöjer varandra, detta utnyttjas mycket i reklam t.ex löfbergs lila, men då med färgerna gul och lila.

Eftersom dina byxor är matta så skulle jag rekomendera en matt textur på jackan för att ge ett unisont helhetsintryck. Då undviker du också "jag har köpt jackan utan att tänka på vad jag har för andra kläder" looken.

Vill du vara lite mer anonym så skulle allafall jag gå på en mattsvart eller matt grå jacka eller möjligtvis vit. Vit blir ju som känt smutsigt..

Hoppas det hjälpte.

Färgkombination
Håller med Dannepanne!

Rött och grönt är snyggt i backen..
Fast blått är snyggt med grönt det med. Spec. om dom är lite matta i färgen.

Tillbaka
Topp