Fyrken
Ny medlem
Farligt med spade i ryggsäcken?
Hej!
Jag köpte mig en spade och en dakine Vertex innan jag drog till alperna vecka ett i år.
Tyvärr blev jag påkörd så jag föll till marken och kanande in med ryggen i ett rör för snösprutning så illa att jag fick en dislokation av koterna i ryggen. Detta gjorde att jag nu är förlamad i benen (vänster benet funkar lite så där men högerbenet är det inte mycket rörelse i).
Min fråga nu: Kan spaden i ytterfacket på ryggsäcken gjort min skada allvarligare?
Jag hade ryggskydd på mig.
Det var lite handskar o sånt i ryggsäcken som kan dämpat.
Röret som stack upp var vadderat.
Någon som har erfarenhet eller vet något om hurvida spade kan skada eller skydda?
Min skada är ganska långt ner, i ländryggen (L2 för den som kan sin anatomi).
Tacksam för lite svar kanske
Erik Fyrk - en som hoppas kunna åka skidor igen
Jag köpte mig en spade och en dakine Vertex innan jag drog till alperna vecka ett i år.
Tyvärr blev jag påkörd så jag föll till marken och kanande in med ryggen i ett rör för snösprutning så illa att jag fick en dislokation av koterna i ryggen. Detta gjorde att jag nu är förlamad i benen (vänster benet funkar lite så där men högerbenet är det inte mycket rörelse i).
Min fråga nu: Kan spaden i ytterfacket på ryggsäcken gjort min skada allvarligare?
Jag hade ryggskydd på mig.
Det var lite handskar o sånt i ryggsäcken som kan dämpat.
Röret som stack upp var vadderat.
Någon som har erfarenhet eller vet något om hurvida spade kan skada eller skydda?
Min skada är ganska långt ner, i ländryggen (L2 för den som kan sin anatomi).
Tacksam för lite svar kanske
Erik Fyrk - en som hoppas kunna åka skidor igen