Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Fast med ett par FIS GS?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Signature" data-source="post: 1198203" data-attributes="member: 153140"><p>Fick förra säsongen ett erbjudande jag inte kunde stå emot nämligen ett par, nästintill orörda, 183cm GS skidor (25R) kompletta med platta o allt till ett riktigt bra pris. Mitt problem är att de så j'vla styva + stor radie att det känns som om de flesta backar går på 5 eller färre svängar (tänk sälen).</p><p>Vad ska jag göra av dessa bestar? Om jag kan få styr på dem genom träning hade det varit toppen, men som det ser ut nu ligger jag på max 15 skiddagar och vet ej om det är optimalt att träna teknik på dessa skidor jämfört med mjukare? Tar mig just nu ned för alla backar på skär med "vanliga skidor" om än bristande fartkontroll, men har ej tävlingserfarenhet eller dyl. Har tyvärr ingen video i detta nu.</p><p></p><p>Vad ska jag göra Freeride, spara skidorna i hopp om att jag och Ted Ligety kanske har något väldigt vagt släktband eller sälja till en glad mer kompetent skidåkare?</p><p></p><p>Tack på förhand!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Signature, post: 1198203, member: 153140"] Fick förra säsongen ett erbjudande jag inte kunde stå emot nämligen ett par, nästintill orörda, 183cm GS skidor (25R) kompletta med platta o allt till ett riktigt bra pris. Mitt problem är att de så j'vla styva + stor radie att det känns som om de flesta backar går på 5 eller färre svängar (tänk sälen). Vad ska jag göra av dessa bestar? Om jag kan få styr på dem genom träning hade det varit toppen, men som det ser ut nu ligger jag på max 15 skiddagar och vet ej om det är optimalt att träna teknik på dessa skidor jämfört med mjukare? Tar mig just nu ned för alla backar på skär med "vanliga skidor" om än bristande fartkontroll, men har ej tävlingserfarenhet eller dyl. Har tyvärr ingen video i detta nu. Vad ska jag göra Freeride, spara skidorna i hopp om att jag och Ted Ligety kanske har något väldigt vagt släktband eller sälja till en glad mer kompetent skidåkare? Tack på förhand! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Fast med ett par FIS GS?
Tillbaka
Topp