"Fästplattor" till Guardian/Tracker

Mountain_Man

Aktiv medlem
Vill minnas att det var någon som jagade fästplattor till Guardian/Tracker härom året. Går det att få tag i dessa till ett bra pris känns det som ett alternativ till inserts för att kunna använda ett par bindningar till två par skidor. Någon som vet om/var man kan köpa enbart fästplattorna?

/MM

Framplattan har salomon nummer 366373, Den kan handlarna iaf beställa. Vet inte vad bakre fästet heter men det kan säkert
@Snej luska fram åt dig.

Bakre plattan heter L376504. Hittade via teton till spare parts Salomon US. Jag har tidigare beställt reservdelar till Guardian hos Kaiser vid Sälfjällstorget.
Någon som har beställt/vet beteckningen på Markers bakre plattor? (Griffon/Jester)

Senast ändrad:
LawndartGustav sa:
Nog förstår jag varför alla vill ha det men kan inte förstå varför tillverkaren skulle tillhandahålla denna ;)
Det kallas reservdelar. Bra att ha i sortimentet om nån del på bindningen går sönder. Hur tror du kunder skulle gilla varumärket om man var tvungen köpa en helt ny bindning bara för att någon liten del gått sönder?

Förstår vad du menar och självklart går det att beställa men de vill ju fortfarande sälja fler bindningar så e nog lite restriktiva. Reklamera det som är trasigt är en sak, köpa reservdelar en annan. Så tror iaf jag att företagen tänker...

Jag var tvungen att beställa en ny tådel till en Guardianbindning förra säsongen. När jag för första gången på länge inte kunde montera skidorna själv utan var tvungen att göra det "på ort" slarvade montören och och maskindrog tåaxeln istf. att handdra den. Givetvis satte sig gängorna och gärningen snurrade bara när man försökte plocka av "bindningsdelen"... Min enda utväg var att borra/såga sönder tåplattan för att kunna lösa problemet (jag vill sätta på STH2-binding istället) och beställde därför tådelen.

tl;dr: Jag har beställt ny tådel för att ersätta gammal. Dock inte sett hälplattan separat IRL... Dock väldigt svårt att se att branschen vill sälja vidare till konsument. Lite som monteringsmallar!

Senast ändrad:
Jag kan naturligtvis fråga direkt i butik ... men,men. Hur ligger priset på Salomon reservdelar? Misstänker att de är på en så hög nivå att ska man plocka ihop delarna från reservdelslistan drar det iväg rejält. Någon som vet eller har en kvalificerad gissning.

/MM

Lite sen hit nu när artikelnummer och så finns tillgängligt. Syftet är ju att det ska vara just en reservdel och inte en lösning för flerskidorenbindningsproblematiken. Tror inte att de går att få tag i just nu och är inte insatt i pris på vår marknad, men kan tänka mig att MM är inne på rätt spår.

//Jens, tech-rep salomon

Tillbaka
Topp