Fat-ypus någonstans i Europa?

• Trådstartare Trådstartare Dot
  • Start datum Start datum

Dot

Ny medlem
Någon som vet om man kan få tag på ett par Fat-ypus brädor och inte behöva beställa dem från staterna? Detta med tanke på att jag vill slippa tullkostnader m.m. Mejlade Fat-ypus själva och dem påstod att de hade en leverantör i Norge.. någon som vet vem denne leverantör är?
Det handlar för övrigt om i-rock 186 som jag är otroligt sugen på att köra på i år. Efter många om och men, 100tals sökningar och efterforskningar så lutar mitt val på just dessa. Ett alternativ är även Moment Night train 186. Pendlar lite mellan dessa två. I synnerhet är jag ute efter en ren puderskida som inte gör bort sig på uppkört och när det blir lite stökigare snö.
Har tidigare kört på Hendryx Func. och är i stort sett riktigt nöjd med den förutom längden och flexen. Vill alltså ha något som är längre (runt 186) samt mjukare.
Jag själv är 183 lång och min vikt pendlar mellan 73 och 78 kilogramas.

Senast ändrad:
www.greenwhite.no har Fatypus. Jag vet inte om dom är generalagenter, men jag köpte ett par I-rock därifrån förra vintern. Norge är dock ett störigt land att handla postorder ifrån, iom tullen som tillkommer. Vilket land som helst i övrigt i Europa (förutom Schweiz då...) hade varit bättre.

Sen har ju varor som redan har tagits från USA till butik i Europa redan tullats en gång, så frågan är väl om du kan få samma pris i europa öht.

Det fanns en svensk agentur förut men den är nerlagd. Jag har pratat med Jared lite om att ta det i Sverige men sedan rann det ut i sanden.

Borde vara billigare att beställa de direkt från USA än från Norge. Kolla med RobRhino. Han köpte exakt den skidan från USA och Faty-pus direkt förra året. Tror oxå eventuellt att ni kan få med er mer folk så kan det ju bli billigare med frakt och så vidare.

Den sidan MnO länkade till verkar vara enda norska sidan/butik om man läser på deras sida.

Vore inte helt dumt att gå ihop ett par och slänga iväg en beställning. Frågan är bara, Norge eller USA, vad blir billigast i slutändan?

Beställde ett par A-Lottas direkt från Jared för 1,5 år sen och allt funkade skitbra med frakt osv. Kundservicen är också väldigt bra. Han besvarar mailen snabbt och engagerat...så jag rekommenderar att ni beställer direkt från honom.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp