fattig student köpa skidor

Senario: Du är en sexton årig fattig student som vill köpa sina första skidor, du är fattig och är inte riktigt säker på vad du vill ha så du har bestämt dig för att köpa ett par begagnade, du vill ha ett par all-mountain skidor för i Stockholm finns det inte någon bra offpist så här blir det mer park och pist, men offpist är passionen så dom ska funka bäst där. Har ni några schysta tips hur man kirrar detta? länka gärna era tips på köp och sälj eller om ni har några andra tips

Vore bra att veta: Längd och vikt och ungefär hur mycket du är redo att lägga, iom att du sägger "första par skidor" så antar jag att du inte äger ett par pjäxor för den delen heller.

Hoppas du hittar något iaf!

caketheday sa:
Vore bra att veta: Längd och vikt och ungefär hur mycket du är redo att lägga, iom att du sägger "första par skidor" så antar jag att du inte äger ett par pjäxor för den delen heller.

Hoppas du hittar något iaf!
Ojf*n det glömde man, jag är väl typ hundraåttiotvå centimeter lång och väger runt åttiofem pannor. Och nej pjäxor är inget som än är inskaffat men planeras att köpas samtidigt dock i en butik så jag vet vad som passar mig.

Kanske köpa ett par vettiga pjäxor och sedan hyra skidor och testa lite... så du får lite mer koll vad du vill ha?

Kolla på nått runt din egen längd, midja runt 100mm och mer parkorienterad:

T ex Line Blend, Blizzard Peacemaker osv.

Låter som den bästa varianten är att hålla regelbunden koll på Köp och sälj och sen välja ett par som verkar vettiga när det dyker upp något. På begsidan är det ju tyvärr utbudet som styr snarare än specifika modelltips. 90-110mm och någon form av rockerinslag är en bra bas.

Fixed it for ya
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=121678

Snacka dig till en planslip utan vallning och extratjänster billigt någonstans på dom där och du har ett par bra skidor till i princip inga pengar alls. Inte så jibbigt kanske, men flytta fram bindningen några centimeter så kan du corka upp trippla whatevers även med Gotama.

Med risk för att vara väldigt partisk:
Head jimi 181

Du har ju fått några bra riktlinjer redan från andra. Om det är utanför du vill att de ska va bäst är det en rimlig skida. För det priset (vet inte vad du har för budget men antar att den är låg) är det svårt att få så mkt bättre friåkningsskida i den bredden. För carving är det dock inget att rekommendera då radien är 32 meter. Det blir typ fyra svängar i typisk Stockholmsbacke, men låter inte som det är prioritet ändå i ditt fall. Finns i Stockholm så du får gärna kika på dem. Bra bindning som pallar din vikt ingår.

Tillbaka
Topp