Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Felmonterade skidor 2ggr
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="dominanton" data-source="post: 1058249" data-attributes="member: 139523"><p>Uppdatering:</p><p>Det går dåligt med förhandlingarna än så länge. </p><p>Han har erbjudit mig hälften av vad jag köpte skidorna för samt monteringskostnaden. jag svarade att jag köpte dem för 4000.. alltså 2000 kr i ersättning. Visst då har jag en billig skida under fötterna men samtidigt en skida jag inte litar på och en summa på 2-3 tusen att lägga ut för att åtgärda det..</p><p></p><p>Jag hävdar att skidorna är så pass mycket försämrade samt att andrahandsvärdet är så gott som borta så jag sade att jag inte litade på att åka på de skidorna, vilket jag heller inte gör så som de ser ut.. </p><p>Och att jag tycker att de ska ersättas med likvärdig skida.. </p><p></p><p>Häromdagen sprang jag på ett par 4FRNT HOJI för halva priset och tipsade honom och frågade om inte det vore en bra och rimlig lösning.. hans svar uteblev, skulle ha hört av sig för en vecka sedan. </p><p>Nu har han svarat och skriver att det är orimligt att skidan ska ersättas?! </p><p>Och att det faktiskt är mitt beslut att inte åka på dem... (inte helt oberoende av deras agerande skulle jag säga)</p><p></p><p>Jag hänvisar till att konsumentvägledaren i min kommun tycker att nya skidor är rimligt samt att konsumenttjänstlagen också kan tydas så. Och säger att 3000 kr + montering kan jag godta för då har jag ju en rimlig chans att ersätta skidan med en likvärdig utan att behöva betala så mycket mer. Annars kan vi se vad ARN (allmänna rekamations nämnden) tycker om saken.. </p><p></p><p>Får se vad som händer härnäst.. </p><p>Känns så dumsnålt av honom. Det är ju dom som har mest att förlora som jag ser det</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="dominanton, post: 1058249, member: 139523"] Uppdatering: Det går dåligt med förhandlingarna än så länge. Han har erbjudit mig hälften av vad jag köpte skidorna för samt monteringskostnaden. jag svarade att jag köpte dem för 4000.. alltså 2000 kr i ersättning. Visst då har jag en billig skida under fötterna men samtidigt en skida jag inte litar på och en summa på 2-3 tusen att lägga ut för att åtgärda det.. Jag hävdar att skidorna är så pass mycket försämrade samt att andrahandsvärdet är så gott som borta så jag sade att jag inte litade på att åka på de skidorna, vilket jag heller inte gör så som de ser ut.. Och att jag tycker att de ska ersättas med likvärdig skida.. Häromdagen sprang jag på ett par 4FRNT HOJI för halva priset och tipsade honom och frågade om inte det vore en bra och rimlig lösning.. hans svar uteblev, skulle ha hört av sig för en vecka sedan. Nu har han svarat och skriver att det är orimligt att skidan ska ersättas?! Och att det faktiskt är mitt beslut att inte åka på dem... (inte helt oberoende av deras agerande skulle jag säga) Jag hänvisar till att konsumentvägledaren i min kommun tycker att nya skidor är rimligt samt att konsumenttjänstlagen också kan tydas så. Och säger att 3000 kr + montering kan jag godta för då har jag ju en rimlig chans att ersätta skidan med en likvärdig utan att behöva betala så mycket mer. Annars kan vi se vad ARN (allmänna rekamations nämnden) tycker om saken.. Får se vad som händer härnäst.. Känns så dumsnålt av honom. Det är ju dom som har mest att förlora som jag ser det [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Felmonterade skidor 2ggr
Tillbaka
Topp