Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Felmonterade skidor 2ggr
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1058290" data-attributes="member: 83225"><p>Med tanke på att epoxin, armerad med stålull, lär bli starkare än ursprungsmaterialet så skulle jag tro att du är ganska safe. Jag misstänker dock att det kanske inte kommer räcka att limma igen de gamla hålen och sen köra på med vanligt trälim i de hål du tänker använda utan du kanske få gå på med epoxi även i dem. Men att det ska gå att montera en tredje gång så att de går att åka på känns ganska safe. Det som dock kan hända är att du hamnar lite längre bak/fram än du tänkt dig på skidan. Det beror ju på hur mycket du har att spela med i hälen på din bindning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1058290, member: 83225"] Med tanke på att epoxin, armerad med stålull, lär bli starkare än ursprungsmaterialet så skulle jag tro att du är ganska safe. Jag misstänker dock att det kanske inte kommer räcka att limma igen de gamla hålen och sen köra på med vanligt trälim i de hål du tänker använda utan du kanske få gå på med epoxi även i dem. Men att det ska gå att montera en tredje gång så att de går att åka på känns ganska safe. Det som dock kan hända är att du hamnar lite längre bak/fram än du tänkt dig på skidan. Det beror ju på hur mycket du har att spela med i hälen på din bindning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Felmonterade skidor 2ggr
Tillbaka
Topp