Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Felmontering av bindningar i butik-konsekvenser?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 868412" data-attributes="member: 13863"><p>Om skidor och bindningar varit köpta i samma butik som monterade hade det varit en klockren reklamation och du hade kunnat begära nya skidor. Men ... nu är det lite svårare.</p><p></p><p>Ett par extra borrhål som är väl pluggade påverkar knappast skidans hållbarhet eller egenskaper, däremot är det klart att det kan göra skidorna något svårare att sälja. Hur mycket det påverkar värdet beror på vad det är för skidor, hur gamla och i vilket skick de är när du säljer dem. Vad är det för skidor och hur mycket har du betalt för dem?</p><p></p><p>Mitt förslag är att du går till butiken som monterat och berättar hur du känner det och ber dem om ytterligare kompensation. Är de måna om sina kunder kommer de säkert att ge dig något i kompensation.</p><p></p><p>Men lägg inte ned för mycket energi på det här, skidor är förbrukningsvaror. Jag säger som Hasse, nu sticker vi ut och kör istället!</p><p></p><p>;-) / MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 868412, member: 13863"] Om skidor och bindningar varit köpta i samma butik som monterade hade det varit en klockren reklamation och du hade kunnat begära nya skidor. Men ... nu är det lite svårare. Ett par extra borrhål som är väl pluggade påverkar knappast skidans hållbarhet eller egenskaper, däremot är det klart att det kan göra skidorna något svårare att sälja. Hur mycket det påverkar värdet beror på vad det är för skidor, hur gamla och i vilket skick de är när du säljer dem. Vad är det för skidor och hur mycket har du betalt för dem? Mitt förslag är att du går till butiken som monterat och berättar hur du känner det och ber dem om ytterligare kompensation. Är de måna om sina kunder kommer de säkert att ge dig något i kompensation. Men lägg inte ned för mycket energi på det här, skidor är förbrukningsvaror. Jag säger som Hasse, nu sticker vi ut och kör istället! ;-) / MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Felmontering av bindningar i butik-konsekvenser?
Tillbaka
Topp