Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Felmontering av bindningar i butik-konsekvenser?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 869212" data-attributes="member: 83225"><p>Skyldiga ett par nya sidor lär man inte hitta i konsumensttjänstlagen. Däremot är det inte några större problem att hitta stöd i lagen för varför en ersättning motsvarande skadans värdeminskning på skidan bör utgå. Självklart uppstår ju där ett problem med att värdera denna skada men det är ju här man måste börja diskutera med butiken och hitta den lösning som är bäst för bägge parter. </p><p></p><p>"dannedieharder": Självklart ska man alltid vara trevlig men tyvärr har det på senare år börjat kännas som att alla butiker tycker att man är otrevlig så fort man inte gör exakt som de säger. Sen är det tyvärr också ofta så att man måste tjura till och ge butiker lite paragrafhänvisningar för att ens få det man minimum har rätt till. Jag har vid ett flertal tillfällen, och olika butiker, prövat att gå tillbaka med prylar där jag uppenbart har lagen på min sida bara för att få butikspersonal som försöker smita undan sitt ansvar och hänvisa till andra i kedjan (oftast till leverantörer) och först efter att ha blivit riktigt sur fått butiken att erkänna sitt ansvar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 869212, member: 83225"] Skyldiga ett par nya sidor lär man inte hitta i konsumensttjänstlagen. Däremot är det inte några större problem att hitta stöd i lagen för varför en ersättning motsvarande skadans värdeminskning på skidan bör utgå. Självklart uppstår ju där ett problem med att värdera denna skada men det är ju här man måste börja diskutera med butiken och hitta den lösning som är bäst för bägge parter. "dannedieharder": Självklart ska man alltid vara trevlig men tyvärr har det på senare år börjat kännas som att alla butiker tycker att man är otrevlig så fort man inte gör exakt som de säger. Sen är det tyvärr också ofta så att man måste tjura till och ge butiker lite paragrafhänvisningar för att ens få det man minimum har rätt till. Jag har vid ett flertal tillfällen, och olika butiker, prövat att gå tillbaka med prylar där jag uppenbart har lagen på min sida bara för att få butikspersonal som försöker smita undan sitt ansvar och hänvisa till andra i kedjan (oftast till leverantörer) och först efter att ha blivit riktigt sur fått butiken att erkänna sitt ansvar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Felmontering av bindningar i butik-konsekvenser?
Tillbaka
Topp