Fernie 09/10, söker ngn/några att dela boende med!

Bond89

Ny medlem
Hejsan,
jag är en pojke på 20 vintrar som söker en trevlig/flera trevliga prickar att dela boende med i Fernie 09/10!
Jag planerar att åka dit runt November och därefter kombinera jobb med skidåkning! tänkte stanna till sen-april men man får ju se där, mitt arbetsvisum gäller ju ett år!

Om mig:
Jag är som sagt 20 år, bor i Sthlm, jobbar för tillfället men kommer ta en strökurs i höst och ta körkort.
Förutom det så klättrar jag ca 4 dagar i veckan, åker skidor såklart så ofta som möjligt, var reseledare i Bad Gastein nu i våras för en resa och gjorde SLAO lavinkurs 1.
Jag tänker åka till Fernie för att få rolig skidåkning, förbättra skidtekniken och få ett minne o erfarenhet för livet!

Bara att skicka ett pm/mail så svarar jag snarast möjligen!
+ om personen vill träffas innan avresa, är nog skönt för båda parterna att se vem man ska bo med i 5-6 månader! :)

Happy skiing! / Oliver

Jag och en polar är nog eventuellt intresserade vi har båda åkt mycket skidor och ute mest för pudern och inte mycket parkåkare, sjukt taggad på all snö som sägs komma där men hur är det i övrigt där? Vet du nått om byn är de schysst stämning eller är det väldigt lugnt och inget nattliv att tala om eller hur ser det ut ?

MVH Alex

Tjena Gettan,

jag har själv aldrig varit där men av vad jag har förstått så är Fernie en lugn gruvby med ca 5000 invånare och säsongarna som åker dit är där för skidåkning. Såklart så går det väl att festa där med men det är som sagt en ganska lugn by.
Sen har jag hört att folk är sjukt trevliga där!

Vill man kombinera skidåkning och festande så är Whistler ett bättre alternativ.
Nordamerika har ju för övrigt generellt sätt en annan syn på afterski av vad jag har förstått, dom festar mindre och afterski för dom är mer att kanske ta nån öl o that's it.

Finns en bra Fernie introduktions post på freeride:
https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=42238

ha det gött!

Hej Oliver.

Jag måste bara säga att du gör helt rätt som drar till Fernie! Jag var där i vintras (jan-april) och älskar stället. Skulle kunna tänka mig att flytta dit. Skidåkningen är riktigt kul om man gillar tree-skiing och folket är riktigt laid back och trevliga. :) So go for it! Vi letade förresten också upp varandra här på freeride-forumet och bokade hus från Sverige. Fernie Central Reservations är ett tips på en förening som hyr ut...

Om jag mirakulöst skulle skrapa ihop en ny stor hög med pengar till i vinter kanske jag återvänder...

Tillbaka
Topp