fernie 13/14

larsgjerde

Ny medlem
fernie 13/14
tenker og reise til fernie, british colombia i januar, februar og mars, er det noen skibomser som tenker det samme og vil dele på en plass og bo?

fernie 13/14
Hei

Tenker å dra til Canada rundt juletider og bli noen måneder (mest sannsynlig januar, februar og mars) og ser også etter noen å dele boplass med.

Tenkte i utgangspunktet på å bo i Revelstoke, men har også vurdert Golden og Fernie.

Send meg gjerne en mail:

chewie_erlend@hotmail.com

fernie 13/14
Tjeina!

Vi är två Studenter från uppsala som skall vara i Fernie under Jan-Feb och sen dra till KH efter.
Om du/ni är intresserade av att dela bil och boende hör av dig.

nkarlsson60@gmail.com

fernie 13/14
Hey! Jag har också tänkt att dra till Kanada i vinter,jag är själv dock så jag delar gärna boende mm. Har ni redan kommit så långt så ni har något på G?
Är 25 år och åker skidor, turar och är nte mycket för att hänga i parken :) Peace

fernie 13/14
Hej hej!

Jag är grymt sugen på att dra till Fernie i vinter, planen är att vara där december-januari (är egentligen på utlandsstudier men tänkte passa på att åka lite mellan terminerna). Jag letar alltså boende för två månader! Är 23 år gammal, älskar att åka skidor och reser själv! Hör av dig om du har nåt tips eller om du också är på jakt efter boende :)

fernie 13/14
Hi all future skibums!

Last year, I lived in Whistler as a skibum, it was amazing! Now I work for the company from which I rented my accommodation, called Season Housing. We are located in Copenhagen, and each year we send hundreds of young people getting out on the slopes, suplying them with apartments, houses, and assistance with jobs and visas. Our 8 destinations are: Whistler, Fernie, Mammoth, Breckenridge, Val Thorens, Tignes, Val d'Isere, and Avoriaz.

Traveling with Season Housing you will be part of a community and a network, that ensures your season will become everything you dream of. We provide exclusive package deals on clothing, goggles, skis, boards and cameras.

We still have available beds on all our destinations and we offer a pretty good group discount. If you are interested, want to hear more, or just wanna chat about the life as a skibum, you are welcome to PM me here, or just reply to my post :)

Best regards, Rasmus - Communication and Management – Season Housing

p.s. We will gladly advice anyone about jobs and traveling, even if you find your own accommodation.

fernie 13/14
Jag anländer till Fernie den 17 oktober och stannar där säsongen ut, så om någon önskar sällskap/rumskompis/svar på frågor eller vad som är det bara att slänga iväg ett PM!

Jag är en glad sprallig tjej på 20 år som är grymt peppad inför en jävla massa snö

fernie 13/14
Hej!
Här är ett tips på boende i west Fernie där trivselfaktorn är skyhög. Det är mina kompisar och tidigare rumskamrater Carly och Chris som hyr ut, riktigt bra folk som söker bra hyresgäst/er. Hör av er till dem om intresse finnes!

Room for Rent in Fernie BC
Beginning in October we will have one room to rent in our cozy Fernie home. Large yard and deck, bonfire pit, BBQ, on-site laundry, fully furnished, one minute walk from ski hill hitching post. Looking for quiet, non-partying, clean, and respectful tenant. House will be shared with two others.
$480 + utilities. Please call (250) 423-0341 or email carlylafortune@gmail.com

Fridens liljor
/Signe

fernie 13/14
Hej alla! Har ett bra tips på boende i West Fernie, vidarebefordrar min vän Carlys annons. Rummet finns tillgängligt från säsongsstarten.
Ha en go vinter allesammans!

//Signe

Room for Rent in Fernie BC
Room available for the winter season (or possibly longer) in our cozy three-bedroom Fernie home. Large yard and deck, bonfire pit, BBQ, on-site laundry, fully furnished, one minute walk from ski hill hitching post. Looking for quiet, non-partying, clean, and respectful tenant.
$480 + utilities. Please call (250) 423-0341 or email carlylafortune@gmail.com

fernie 13/14
Hi Everyone

Got 2 beds for sale in a really nice Chalet in the Castle Mountain area.
3029 CAD per person for the whole season.

PM me if interested!

-Rasmus

fernie 13/14
Vi är 3 Lundastudenter som tänker dra till Fernie i vinter, vi ska vara i Fernie mellan 28 Dec - 1 Mars. Vi har fixat boende på Raging Elk, en 4-bäddare med eget badrum men delat kök. Det verkar vara rätt soft ändå, 600/pers/mån. Vi har alltså 1 plats ledig, hör av er om ni behöver boende.

Mvh/ Mattias

fernie 13/14
Hej! Någon som är i Fernie över jul? Tänkte dra iväg på en kort tur dit den 23-26 december. Hur är snön just nu för er som är där? Finns det några som är sugna på att mötas upp och åka lite?

Är väl medelgod åkare, mest offpist, kanske lite pist och ingen park.
Släng iväg ett pm eller smsa mig på (403) 831-3001.

Tillbaka
Topp