Fernie 19/20 (dec - mitten av februari)

linnofverstedt

Ny medlem
Hello!
Vi är 4 personer som tänkte dra iväg en halv säsong i Fernie och få in så mkt åkning som möjligt under den tiden :)
Vi söker iaf boende för denna tid, har postat i diverse fb-grupper och forum utan något riktigt svar så sitter ni inne på ngt grymt tips eller boende hit me up!
/Linn

Vældigt svårt att hitta rimliga priser på boenden om det inte ær før en hel sæsong. Jag satt i samma sits tidigare och det enda rimliga var airbnbs med månadsrabatt och enklast att hitta var i Chamonix då det ær mer en stad och inte bara en skidort men lycka till :))

Daniel-T

Medlem
Hello!
Vi är 4 personer som tänkte dra iväg en halv säsong i Fernie och få in så mkt åkning som möjligt under den tiden :)
Vi söker iaf boende för denna tid, har postat i diverse fb-grupper och forum utan något riktigt svar så sitter ni inne på ngt grymt tips eller boende hit me up!
/Linn
Jag ska vara där exakt samma datum så hittar ni boende och behöver fler personer så säg till! :)

Raging elk hostel har långtids boende under vintern om ni inte hittar något. Man delar rum men rimligt pris och otroligt bra läge i byn att bo i. Baren på hostelet har en massa roliga kvällar med biljardtävlingar/ jam nights med live musik osv.
Det är riktigt svårt för övrigt att hitta boende i hus speciellt för bara en del av säsongen.. bodde där själv förra året och många hade jätteproblem att hitta boende för vintern. Men önskar er lycka till! Hör av er om ni har några andra frågor eller bara behöver tips om saker i Fernie :)

Daniel-T

Medlem
Raging elk hostel har långtids boende under vintern om ni inte hittar något. Man delar rum men rimligt pris och otroligt bra läge i byn att bo i. Baren på hostelet har en massa roliga kvällar med biljardtävlingar/ jam nights med live musik osv.
Det är riktigt svårt för övrigt att hitta boende i hus speciellt för bara en del av säsongen.. bodde där själv förra året och många hade jätteproblem att hitta boende för vintern. Men önskar er lycka till! Hör av er om ni har några andra frågor eller bara behöver tips om saker i Fernie :)
Bra info det där! Jag har tyvärr också upptäckt att det är svårt att hitta något för delar av säsongen. Jag har lite frågor angående Raging Elk Hostel. Hur stökigt är det att bo där och hur funkar det med matlagning etc? Jag tänker mig att det kanske kan bli väl intensivt om man vill bo där ett par månader :)

Bra info det där! Jag har tyvärr också upptäckt att det är svårt att hitta något för delar av säsongen. Jag har lite frågor angående Raging Elk Hostel. Hur stökigt är det att bo där och hur funkar det med matlagning etc? Jag tänker mig att det kanske kan bli väl intensivt om man vill bo där ett par månader :)
Jag har själv inte bott på hostelet men hängde där rätt mycket och hade kompisar som bodde där under en längre period. Tror det beror lite på vem man hamnar i rum med då det kan bli stökigt och så med allas grejer i rummet och även lukta en del om alla har blöta kläder efter en dag i backen haha. Hade nog inte rekommenderat för en hel säsong men om man bara tar ett par månader fungerar det nog skitbra! Sen är det många som fått annat boende när de väl kommer dit och lär känna folk som har lediga rum:) Det finns gemensamt kök vad jag vet!

felixduner

Ny medlem
Tja!

Har även jag planer på att åka till Fernie under ungefär samma period. Kikade precis lite på Airbnb och hittade ett boende för 6 pers för ett överkomligt pris (ca 12500 kr per person för 2,5 månad). Enbart dubbelsängar dock, så kanske inte optimalt men soffor finns och verkar rätt rymligt. Tillgång till pool och lite annat. Ni kan väl hojta till om ni tycker det låter intressant!

linnofverstedt

Ny medlem
Tack för så mycket svar och tips!

För oss verkar det nu luta åt att hyra rum på raging elk, men iom att det har en ganska generös avbokningspolicy så håller vi fortf ögonen öppna för andra alternativ! (och ang att åka ngn annanstans så kommer det def bli Fernie för oss då vi köpt pre-season-pass :) )

Just det Airbnb-boendet är nog inte aktuellt för oss men håller gärna ögonen öppna och hör av oss om vi skulle komma över ngt större!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp