Fernie

Templar

Aktiv medlem
Fernie
Jaja, som det verkar så är det rätt kört att fixa jobb i Canada innan man åker dit, och när man väl är där kan det vara svårt oxå...

Så... min fråga är. Någon som har tänkt åka till Fernie?

Vill veta om det är någon som har koll boende. Billigt! (Vi ska ju i princip bara sova där.)

V kan tänka oss att dela ett större boende.

//Simon "Templar"

Fernie
hej....
kul jag hade också tänkt dra till fernie och jobba...förhoppningsvis följer en kompis med annars kommer jag nog åka i alla fall! har dock varken boende eller jobb men tänkte att det nog skulle lösa sig när man väl är där..!?! har du visum eller vet du nått om hur det är att få jobb i fernie?
/anna

Fernie
Har ju sämre koll på sånt...

Men för att få jobb så krävs det ett arbetsvisum, för att få ett arbetsvisum så måste man ha ett jobb. Om man får ett jobb i Canada så måste man lämna landet för att få arbetsvisum... Så det verkar lite krångligt...

Annars får man väl gräva sig en bivack och försöka leva på glädje. :)

Fernie
Tjena!

Var i Fernie förra säsongen och jag kan ju bara säga att du inte kommer att ångra dig om du åker dit!!

Själv jobbade jag inte där överhuvudtaget (trots 4 mån).

Där finns många hus man kan hyra och en del hotel och vandrarhem. Kan starkt rekommendera the raging elk hostel (www.ragingelk.com), bodde där i 3 månader och det är verkligen trevligt där.

Vill du veta mer om fernie så kan du ju höra av dig.

MVH Johan

Fernie
de é ju bara att söka arb.visum det har jag men jag måste åka in i landet innan de 31 dec för då går det ut...men jag har ju inte överdrivet myk pengar så får ju hoppas att man får jobb ganska så snabbt där nere då!?!

Tillbaka
Topp