Fest livet i åre?

Fest livet i åre?
Det är ganska bra jobbat att göra tre stycken stavfel på en mening. Det heter festlivet, Åre med stor bokstav, typ med ett p och helgerna stavas med e. Tjenare är dock helt korrekt skrivet.

Fest livet i åre?
Hej där. Sj har jag bara varit uppe i Åre en gång. Och eftersom vi inte hade den "rätta" åldern för Åre så blev det bygget då dom hade ett "disco" för 18+:are. Det skulle iaf jag rekommendera. Men som sagt så är det är ju inte direkt tomt i Åre, så det lär finnas en del andra ställen som kan vara av intresse.

Fest livet i åre?
klanton!

Fan va jobbigt det är med folk som ska hålla på att pika andra för hur dom skriver. Det kvittar väl så länge man förstår vad dom skriver?

PS. Det är inte tre stavfel, utan 2 stavfel och en särskrivning. Förresten heter det "i en mening" och inte "på en mening" DS

Man ska inte kasta skit i stenhus min vän..

Fest livet i åre?
Okey, det låter härligt....Har förstått att det är mycke skit snack på dom flästa forum så, har man inget annat att göra än att hitta fel och trycka ner folk så är det ju ganska tråkigt...men men mitt tips är att ni greppar skidorna drar er ut och kör lite rails......

PS: skulle vara mycket tacksam om jag fick mitt inlägg rättat? ;)

HAHA losers

Fest livet i åre?
Festlivet i Åre varierar beroende på lite olika faktorer.

1. Ålder - är du för ung kommer du inte in. Sorry. De flesta krogar har 20 o 23-årsgräns. Vet inte riktigt vilka alternativ som finns för de yngre

2. Tidpunkt. I regel mer kröka ju längre säsongen lider. Bartömningar i Björnen, på Hummelstugan och på andra ställen mot slutet av april. Sommarfest på dippan i början av maj (varning för badshorts, flipflops o vattenpistoler)

3. Veckodag. Personalen röjer på sönd (dippan) och tisd (bygget). Iaf gjorde man det för några år sen och vad jag vet är det fortfarande dessa dagar som gäller. Temaveckorna brukar dra mkt folk oxå, kolla Åres hemsidor för mer info om dessa.

...

Fest livet i åre?
Först vill jag bara säga att det där med åldersgräns är naturligtvis något man inte ska acceptera. Inte på något sätt. När det begav sig för min del hade vi alltid falsklegg när vi var i Åre, det var nån sorts standard på nåt sätt. Jag var 16 - såg ut som 12 - och hade falsklegg - inget konstigt med det. Dessutom har varje restaurang någon form av köksingång - ha alltid det i åtanke. Torvtaket var det 18 på då. Sunwings ungdomsdisco var det 18 på då. Idag står man och hänger i en 100 meter lång kö till dippan där man är princip ensam om att ha slackerbyxorna och t-shirt på sig. Förrförra nyår var jag och mina två kompisar dom enda som inte hade kostym på oss. Det första jag sa när jag kom in var: "Vadå har dom dragit med kostymen ända till Åre?" Jag fick aldrig något svar även om jag i samtliga fall vet skulle fått ett brett djursholms-JA.

Jag hör till traditionalisterna som anser att en skidort ska förbli en skidort.

Festlivet i mars är prima fint. Undvik sportlovsveckorna och åk på en vecka mellan sport och påsk. Åk ner på högra kammen ner till ravinen i solnedgången och sett dig på lämplig afterski. Det är bästa fest-tipset. Samla ihop ett gäng till privat-skiva istället för att gå ut på bygget eller dippan på kvällen.

Och nej, åk inte igenom tunneln för att sedan när du kommit ut på andra sidan upptäcka att det faktiskt inte var en enda snöflinga däri och att dina skidor hör hemma i soptunnan!

Och nej, åk inte svarttaxi med Bengan till bordellen i Storlien. (Något som inte har existerat sedan 70-talet enligt flera vittaxiförare)

Fest livet i åre?
Är det bara jag som gillar att hänga på bygget då man är i Åre?? Tycker inte att det är speciellt dassigt..??

//Vick the D...

Fest livet i åre?
Peter_N : "brett djursholms-JA" ...?... kan du utveckla det lite tack?! ;)

Utöver detta har jag inget att tillägga förutom att jag starkt rekommenderar att Du inte åker till åre eller någon annan skidort, har hört att befolkningen i dessa luktar konstigt... flimmerhåren kan ta skada...

Fest livet i åre?
Ähh! vill du ha festliv så stanna i sthlm. Satsa på stort och ös på i backen, kommer du garanterat vilja sova senare ;)

Tillbaka
Topp