Fet jibbskida

nemon

Ny medlem
Fet jibbskida
Jag tänkte köpa en lite fetare twintipskida.
Är det någon som har ett bra förslag, skidan måste vara lätt att
hoppa med men den ska även vara bra i offpisten och gärna i pisten........

Fet jibbskida
Ska du ha en skida som funkar både i pist o offpist med twin då är det nog bara någon av Völkls modeller som passar! Gå in på sida o ta en till. Lyckats göra riktigt snygga skidor i år!

Kalle

Fet jibbskida
Hur fet är är en lite fetare då? Nya 1080 är ju 80 i midjan, är det för smalt eller? Om inte så är den en rekoderlig skida, Völkl V-ski Pro som är 83 i midjan verkar också få mycket bra kritik. Men även här håller den gamla klyschan, prova själv ;)!

Fet jibbskida
En kompis fick köra nordicas nya twin tip i vintars, han gillade inte dom. Men du bör nog åka å testa alla skidor för att se vilka DU gillar...........

Fet jibbskida
Salomon Pocket Rocket känns som om det skulle passa, Eller också kanske Extrems AK4. Men det är bara o prova, vad jag säger kan vara käpprätt åt helvete för din åkstil va vet jag...
Ha det!
// Tiger

Fet jibbskida
Vill du ha en jibbskida som funkar överallt så är Völkl V-Ski Pro ett grymt bra val. Till skillnad från de övriga fet twinisarna så känns V-Ski Pron som vilken toppskida som helst både i offpist och pist. De flesta andra är tyvärr lite för mjuka för att funka bra även när man inte är i Parken. Testa dem du kommer inte att bli besviken.

Fet jibbskida
Jag såg i ett twintipstest från förra året att de tyckte att Völkl hade lite för lite böj bak (twin), någon som upplevt detta som störande?

Fet jibbskida
rätta mig om jag har fel, men är inte völkls twins liksom fischers sceneos mer gjorda för att underlätta rundsvängar i djupa colouirer(stavning??)...jag har hört de nånstans..kan ha fel dock,.....

Fet jibbskida
Jag vet inte riktigt, men Fischer riktiga jibblagg (för park å pipe) är ju Airstyle (den har riklig böj) så det kan mycket väl stämma att Sceneo skall vara puderjibbskidorna. Line har ju 50/15 (höjd böj fram resp. bak) med anledningen: "Super low tail maximizes running surface and edge length, for increased edge hold, and high speed stability."
Har alla Vökls skidor låga bakböjar eller har de någon med mera som ämnar sig mer åt renodlad jibb i park å pipe?

Tillbaka
Topp