Feta Märken

Feta Märken
de som jag har. de sitter jävligt snyggt på mig. skiter i alla fall i vad andra har för hippa märken... tänker inte se ut som alla andra ghettobarn med JL-tröjor!!!

Spygrönt, randiga brallor och hängslen regerar!

Feta Märken
Hahaha. Nojlas har verkligen fattat vinken av att skapa sin egna stil.

Ut och testa kläder och känn efter vilka kläder du tycker ser bäst ut på dig och som är bekvämast.

Feta Märken
Ah exakt. men en tummregel, härma alla andra för det är ju vad andra tycker som är relevant, annars kanske man inte får nå pussie.

Det tycker jag är viktigast. varför skaffa sig en egen stil när man kan härma ngn som har en egen stil och säga att man var först... mmm thats fancy

Feta Märken
Sen kan man ju vara supertuff och köra med "jag-bryr-inte-om-vad-andra-tycker-om-min-stil"-stilen... det är dom som vill synas mest och vara hetast. Inte allt för sällan är dom fulast (klädda) också, och säkert är det nån designer som kom på iden med just den skjortan när han satt och tittade i toaletten efter att ha baklängesätet en kinabuffé...

Men dessa pojkar å flickor är säkert väldigt tuffa, för jag är ju en sån dära tönt som bara använder mig av skööööna kläder. Pinsamt nog trivs jag i Peak, Esprit, Fred Perry och allt vad märkena nu heter.

Sen är det väl lite beroende på vad man ska ha kläderna till. Jag åker ju inte i midjehög lössnö med jeans och t-shirt. (jag sa ju att jag var en tönt!:)

Jag är ju iofs skapligt gammal...

"Du har ju levt ett intressant och meningsfullt liv."
"Nä, men jag har sett många filmer!"

Feta Märken
Shit.. Märken som skidåkare/brädåkare använder sig av när det kör.. för jag menar, jag har aldrig sett en snubbe köra i en Fred Perry jacka, eller Lee Byxor..

Feta Märken
Själv kör jag med det jag gillar, underställ, en tröja om det är varmt, spelar ingen roll vilken, men det råkar vara så att jag gillar WE, PEAK osv. Så därför har jag sådana tröjor. Är det kallt kör jag med min Helly Hansen-jacka.

Jag kör alltså MIN stil, den stilen JAG gillar, sen kanske det är så att andra också gillar den stilen, men de skiter jag i.

Sen finns de ju brats som kör typ backslick, jeans, slimmad tröja och en scarf. Själv skulle jag aldrig köra så, men visst, gillar de det, får de ha det.
Koncentrera er på hur folk åker och hur de är som personer istället för hur de ser ut...

Så, gör som du vill, och klaga inte på dom som också gör det...

/Blom

Feta Märken
Hm.. ganska lustigt faktiskt. Oftast där jag åker så finns det folk som har exakt de "rätta" kläderna. Alla märkeskläderna o de där coola mössorna med mera, med mera.
Men faktum är att de S-U-G-E-R på att åka, i alla fall en del. Jag säger bara: Är man i backen för att åka eller att se cool ut ?

Själv kör jag med underställ, bekväma kläder som sitter skönt o inte blir för varma/kalla.
Helly Hansen storlek M är perfekt.

Nu kanske du/ni tycker att det jag skrev nyss låter helt.. konstigt (hade inget annat ord), men det är ju det som är saken. Alla har sin egen stil, och det är ju det som är kul. Skulle det vara kul om alla gick runt och såg likadana ut? Nej, just det.

Feta Märken
ja såg en kille som åkte i en kostym i backen, första o enda ja sett, det såg rätt fräckt ut faktiskt.

Feta Märken
Expression har grym smak iaf, men jag föredrar carhartt och nikita över allt annat när de kommer till kläder. Skid märken e jag lite bättre på än brädmärken eftersom jag åker skidor och där finns det bara tre märken Head, Atomic och Völkl.
Chacka en cool annorack jacka från typ Quicksilver och goa H/H byxor (bäst kvaliteet) så e du het i backen.
/Anna

Feta Märken
När vi ändå snackar kläder, är det inte lite pinsamt att vi svenskar - jag själv och säkert minst 50% av er andra här på forumet ska ha så jävla avancerade kläder hela tiden? Tror inte fransmännen och tyskarna blir så himla mycket mindra lyckliga för att de inte har 8 lager goretex med svetsade sömmar. Och jag köper inte förklaringen att det bara är för att vi är så mycket bättre än dem.

Mitt i alla modediskussioner här på forumet blundar vi för att det faktiskt är lite töntigt att vi är ett helt folk som turiståker i kläder som är till för att bestiga K2 i.

Feta Märken
ssss har en poäng faktiskt. För att ta en jämförelse med kiteboarding. Här i Sverige har ALLA de senaste kitesen och brädorna. 50% av alla utövare har redan 2005 prylar tex. I USA och Australien kör många fortfarande på lappade och lagade prylar från 2001-2003 och de rippar hårdare än de flesta svenskar med nyaste utrustningen.

Jag tror vi Svenskar helt enkelt har en förmåga att köpa på oss det absolut bästa som finns, även om behovet för det inte är så extremt. Hur mycket bättre skidåkare blir du av att köpa en 2005 års skid istället för din gamla 2004a. Förmodligen inte ett piss. Men jag hade ändå gärna köpt nya prylar om jag hade haft pengar:)

Feta Märken
Huvudsaken är väl huvudsaken, en schysst smula är helt rätt. Förresten sa är det viktiga akningen och att inget du har pa dig sitter i vägen. Men visst, det spelar säkert roll hur man ser ut ocksa. Det finns ju en del brudar i backen... Förhoppningsvis kollar dom akningen först och främst.

NixNivis

Feta Märken
Ta på dig en såndär sumo dräckt, så lovar jag att du är fetast i backen!!

Dämpar nog rätt bra också för den delen =S

Feta Märken
det beror ju lite på när på året det är. på sommaren vill man ju gärna köra med uppkavlade Lee-jeans och t-shirt medans man mitt i vintern tycker att det är skönare med en vit dunoverall. mitt favoritplagg är annars min vit-/rödrandiga "BIG SKI"-overall, tyvärr är den ofodrad så den är lite kall! sedan beror det ju på om man åker monoski, alpint eller telemark. sätter man på sig telisarna så kan man ju alltid plocka på sig vadmalsknäbyxorna och lusekoftan, vissa hävdar dock att det kliar för mycket...

Feta Märken
Någon som vet var man kan köpa en så billig kavaj som möjligt?? hade
tänkt å köpa en kavaj att åka skidor i och då vill man ju inte pejja så
mkt..
pöööss

Feta Märken
Yngre tenderar ju att se ut som ett fotbollslag i Canada fågel mundering. Och ju äldre de blir ju mer speciell och egen ska man vara. Springa omkring på obskyra secondhand holkar och leta skjortor som ingen annan har. Och med lite tur bjuder Emma in till Dolce Vita där man kan showa med sin absolut krämigaste smak. Kolla lite klockor för 200.000:- för att sedan köpa en som bellar 6.

Sedan drar man vidare i kebabracern till Gucci och kollar myggjagare..

Nä, alla borde vara klädda i enhetligt träningsoverall oavsett väder..

Feta Märken
jag har ett underställ av ullfrote ovan på mina skid kläder de e mycket snyggare så för då blird et typ pösigt tajta kläder

Feta Märken
De ska vara Prada, Gucci och Dolce & Gabbana i backen. I värsta fall kan man tänka sig att det går det fint med skräddarsytt också.

Feta Märken
Haglöfs Outmark jacket och Haglöfs Nansen mountain pants duger för mig. Men hade jag några bananer extra hade det nog blivit ett par KLättermusen Fimbul eller deras nya byxa Freke och en Kevlarkjol. Men på efter skidåkning så blir det självklart att man tar fram sin Gore-Tex Kostym med matchande Kevlarslips i granit färg, och för att vara lite mot strömmen kan man bryta av det mörka klädvalet med ett par stora GULA högalpin skor från Lasportiva eller Scarpa. Mode Sverige Framåt!!!

Tillbaka
Topp