Feta skidor?

• Trådstartare Trådstartare PAWAMASTEH
  • Start datum Start datum
P

PAWAMASTEH

Guest
Feta skidor?
Jag funderar lite på att köpa lite fetare skidor. Kanske ross bc eller seth vicious. Hur går dessa i pudret och även parken. Eller har ni andra förslag som kan vara till intresse.

Feta skidor?
Jag har bara testat seth vicious, i pudret är de rejält sköna även överallt... Dom lär funka i parken... BC är en mer svåråkt skida har jag hört

Feta skidor?
Får jag fråga lite intressanta grejer?

jag såg att du var 13 år, så jag började genast undra...
Hur mycket väger du? Hur lång är du? Hur erfaren skiförare är du? Tävlat ngt?

Feta skidor?
är ca 170-175 men tänker mig skidorna till nästa år då jag förhoppningsvis blir lite längre. Sen anser jag att jag är en ganska avancerad åkare men jag har aldrig tävlat något. juste jag väger runt 60kg.

Feta skidor?
Scratch BC är ju faktiskt en ganska bastant och styv skida och om man vill ha kul i pisten så får man vara beredd att trycka till lite. Så om du inte har rejäla lårmuskler så kan nog BC bli lite mycket att jobba med, men vad vet jag... Osäker på hur du skulle uppleva SV... Om du är intresserad av just dessa skidor och verkligen är sugen på att köpa ett par så rekommenderar jag verkligen att försöka testa ett par, du har ju ändå ganska lång tid på dig innan det är dags så att säga...

Men om du tycker att den extra massan är helt ok att åka med så slå till för tusan! Jag är ruskigt nöjd med mina och jag kommer nog aldrig gå under 90mm i allroundskida efter dessa, om jag inte vill ha en specialskida då såklart...

Feta skidor?
jag har kört BC, Vicious och Gotama. Hur de är i parken har jag ingen aning om, men i pudret gillar jag flytet i Vicious bättre än BC. Har två kompisar som kör på BC och dom klagar lite då å då på att BCn dyker lite väl mycket. Jämför man Vicious med Gotama så känns Gotaman betydligt stabilare i höga farter och iom den extra bredden tycker jag den flyter bättre oxå. Men där är betydligt aggressivare skärning på Vicious så den svänger mer.

Snödjup

Tillbaka
Topp