Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
fetaste crashen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Alvis" data-source="post: 44096" data-attributes="member: 29941"><p>Jag har aldrig ramlat allvarligt i ett hopp (men på rails ramlar jag alltid). Däremot har jag ramlat och skadat mig mer eller mindre lätt när jag inte borde gjort det. Värsta vurpan var i Ramundberget. Jag kom ifrån "ravinen" och skulle köra ut i backen nedanför, hastigheten var kanske 30-40 km/h. Plötsligt upptäckte jag att det var ett skyddsnät en meter framför mig. Jag hann knappt ens tänka "skyddsnät!" innan jag befann mig i luften uppochner. Jag landade på ryggen ca 8-10 meter längre bort och skidorna och stavarna hade spritt ut sig på ett område med 15 meters radie. Det roliga var att jag reste mig direkt efter att ha gjort någon ytterligare kullerbytta, och jag hann se ett gäng snowboardare som bevittnat luftfärden. De stod stilla och gapade. Efteråt kände jag mig bara lite stel och mörbultad, men jag fortsatte åka efter en stund. Efter några dagar fick jag mer problem med ryggen och det blev ett sjukgymnastbesök innan jag ett par månader senare blev bra igen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Alvis, post: 44096, member: 29941"] Jag har aldrig ramlat allvarligt i ett hopp (men på rails ramlar jag alltid). Däremot har jag ramlat och skadat mig mer eller mindre lätt när jag inte borde gjort det. Värsta vurpan var i Ramundberget. Jag kom ifrån "ravinen" och skulle köra ut i backen nedanför, hastigheten var kanske 30-40 km/h. Plötsligt upptäckte jag att det var ett skyddsnät en meter framför mig. Jag hann knappt ens tänka "skyddsnät!" innan jag befann mig i luften uppochner. Jag landade på ryggen ca 8-10 meter längre bort och skidorna och stavarna hade spritt ut sig på ett område med 15 meters radie. Det roliga var att jag reste mig direkt efter att ha gjort någon ytterligare kullerbytta, och jag hann se ett gäng snowboardare som bevittnat luftfärden. De stod stilla och gapade. Efteråt kände jag mig bara lite stel och mörbultad, men jag fortsatte åka efter en stund. Efter några dagar fick jag mer problem med ryggen och det blev ett sjukgymnastbesök innan jag ett par månader senare blev bra igen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
fetaste crashen?
Tillbaka
Topp