Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
fetaste crashen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Cappe" data-source="post: 446597" data-attributes="member: 70016"><p>Av: Jens_Persson | 2003-04-27 20:51 </p><p></p><p>Som gammal störtloppsåkare har man ju synat backen några gånger, tex. FIS i Oppdal, första åket med nya hjälmen, kommer in mot en kamelguppsvariant uppe på fjället i ca. 100km/h, just när jag dämpar första guppet skär höger ytterkant in mot vänster skida och slår undan den med den effekt att kroppen gör någon slags corkad 90-gradare och landar (efter 15m) flatfaced in mot andra skuttet i vilket jag gör en... (vad heter det på newschool-språk när man glider på magen avtuppad med båda skidorna kvar över ett 30meters lyft?) ...och landar på näsan igen fyller nummerlapp och dress med snö. Efter ytterligare 30m vaknar jag till och kan plocka ihop min utspridda utrustning och linka av banan så att inte nästa kille skulle landa på mig. Till norska lagets glädje hade deras tränare filmat mina trix, som de hade kul åt hela kvällen. Nya hjälmen bytte jag bort, ingen lyckohjälm...</p><p></p><p>Gjort exakt samma sak.. fat bröt både armen och nyckelbenet... plus att det var i typ boden, fanns inte mycket till läkarhjälp där inte. + att det var dagen före USM och jag körde med tejpad axel/arm och 4 ipren tabletter... lite små groggy, men, jag vart 3:a:D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Cappe, post: 446597, member: 70016"] Av: Jens_Persson | 2003-04-27 20:51 Som gammal störtloppsåkare har man ju synat backen några gånger, tex. FIS i Oppdal, första åket med nya hjälmen, kommer in mot en kamelguppsvariant uppe på fjället i ca. 100km/h, just när jag dämpar första guppet skär höger ytterkant in mot vänster skida och slår undan den med den effekt att kroppen gör någon slags corkad 90-gradare och landar (efter 15m) flatfaced in mot andra skuttet i vilket jag gör en... (vad heter det på newschool-språk när man glider på magen avtuppad med båda skidorna kvar över ett 30meters lyft?) ...och landar på näsan igen fyller nummerlapp och dress med snö. Efter ytterligare 30m vaknar jag till och kan plocka ihop min utspridda utrustning och linka av banan så att inte nästa kille skulle landa på mig. Till norska lagets glädje hade deras tränare filmat mina trix, som de hade kul åt hela kvällen. Nya hjälmen bytte jag bort, ingen lyckohjälm... Gjort exakt samma sak.. fat bröt både armen och nyckelbenet... plus att det var i typ boden, fanns inte mycket till läkarhjälp där inte. + att det var dagen före USM och jag körde med tejpad axel/arm och 4 ipren tabletter... lite små groggy, men, jag vart 3:a:D [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
fetaste crashen?
Tillbaka
Topp