Film med lite redig Rock ´n Roll åkning!

Leder

Medlem
Det läggs upp filmer åt höger och vänster med diverse misslyckade hopp och annat jibblande. Tänkte slå ett slag för den riktiga hårdrocken inom utförsåkningen, denna gång är det Antoine Deneriaz och Svindal som står för showen, spana in hur högt och långt Svindal flyger. Hur många här på forumet kan med handen på hjärtat säga att man skulle kunna ställa den landningen på blåis? Tror vi dödliga skulle bli transformerade till en plattfisk!

Se klippet här: http://www.eurosport.com/alpineskiing/mc_vid24153.shtml

//Leder

Han är seriöst typ 6 meter upp i luften!!! I typ 120km/h!!! Med 2.20 långa skidor! I fartdräkt!

Backhopparna ligger i lä där.

Det man hinner tänka under en sån där vurpa är hur kul det ska bli att gå upp och hämta laggen när man väl stannar. Jag tror iofs att han slapp det. Jag gjorde en skön glidarvurpa och minns att jag kollade ner på fötterna, såg att båda skidorna löst ut och tänkte "Fan, mina skidor kommer ligga så jävla långt upp i backen".

Landningen såg lite hård ut men sen glider han ju bara, kanske taskigt, men det ser rätt kul ut. Om han bara fått behålla hjälmen....

thom8: I hoppet innan mål, ja. Men Svindals hopp som visas i slow-motion i ett annat hopp är sjuuuuukt långt. Kolla på hur kroppen ser ut precis i landningen och tänk på vilka ben- och magmuskler han lär ha. Grymt att orka hålla emot det. Han flyger lika långt som Deneriaz som kraschar i det hoppet...

men respekt åt den som kör en corkad 7:a i det läget.. DÅ är jag imponerad..
skämt åsido.. häftigt alltså:D

Jag tycker det ser ut som om svindal flyger både lite högre och lite längre än Deneriaz, Svindal har också en aningens aning mer balans i hoppet =)

Tillbaka
Topp