*FILM* < Paznaun Project II - Ostern Revenge > *FILM*

MarkusO

Aktiv medlem
För den som vill finns

Paznaun Project II - Ostern Revenge

nu att ladda ner. En egenihopsnickrad film som är en uppföljare till förra årets produktion, The Paznaun Project 2002. Filmen är 17 minuter lång och är inspelad i Ischgl, Österrike, under ett par aprilveckor. Dalen heter Paznauntal. Därav titeln.

Den finns i två versioner. En SVCD (mpg2 316mb) och en WMV (82mb). Jag rekommenderar SVCD:n.

Nedladdning:

ftp://freeride:film@130.236.208.210:21 (10mbit)

Mirror 1
ftp://freeride:film@ottosson.dyndns.org:21 (adsl 512kbit)
Mirror 2
ftp://freeride:film@ccs.homelinux.com:21 (adsl 512kbit)

Ja du.. Det var ju faktiskt ganska kul!! Schysst skidåkning med några fina linjer, fast det kunde ha varit lite brantare. Inget fel på musiken och den så viktiga avslappnade attityden fann där.
Jäklar vad ni måste ha knatat för att filma vissa scener? Filmaren stod på motsatta sidan av berget, kul att ni orkar, inte många amatörer gör sig besvär med sånt.

En snabb fråga eftersom ni verkar ha lite rutin:
Vad för "trekkers" använde ni er av? Ni hade väl inte alpinist-(randoneé)bindningar på?

Tack för titten, ha det!

Inte så där övermycket klättrande tycker jag. Mer att utnyttja folk som inte följer med på hiken till att filma. Med radio för samordning går det bra.

Secura Fix och Alpine Trekker finns i utrustningarna. Lite tungt, visst, men har alla i gruppen samma grejer är det ju enkelt att anpassa farten och stigvinkeln efter prylarna. Funkar bra tycker jag.

Saknar för övrigt fler filmer från förra vintern. Måste ju finnas ett gäng amatörproduktioner från säsongen som gick i chamox,val x, verbier, engelberg, whistler, anton, fernie, mayerhofen, sölden, secret valley och alla andra säsongarmagneter.

Hade varit kul och se helt enkelt. Oavsett nivå.

Vilken schyst film ! Jag är klart imponerad och hoppas att ni hade kul när
ni spelade in den !

Den tyska gubben i början är ett klart humoristiskt lyft =)

Ballt!!!
Synd bara att man måste ha en Widescreeeeen-TeVe för att den ska bli rätt i proportionerna...eller? den blev iaf himla smal på min dator med MediaPlayer.

Mediaplayer är legendariskt dålig på att spela SVCD. Jag kör WMP 9 och får rätt proportioner, men vet att det kan strula ibland.

Har du PowerDVD kan du öppna den där i, då lär det funka som det ska. Eller bränn ut den och kika med dvd och tv. Behövs inte widescreen, det är standard svcd.

Gelendesprung måste ju ligga i topp som vassast nick här på sidan för övrigt!

Klart kul film...

Bästa åket är nog det första, platsar i vilken skidfilm som helst och bättre än mycket i white trash!

Snygg nacklandning på backflippen också... :-)

Jasså, den kanske blivande legendaren Paznaun Project II har kommit ut nu!! kan det vara därför man inte sett er på ett tag? Klart man har väll inte haft en större närvaro sista veckan. Skall titta på filmen med nöje, allt för att fly från sytemkonstruktion, vetenskapsfilosofi och annat shitt!!

/Jonte

Go film med stabilt crew! Vi ska till Les Arcs och förmodligen blir det någon liten rulle åkning med hem, tycker precis som marcusO att fler ska köra vidare på deras inslagna väg...hur kul som helst! Vad är det förresten för fel på tysken? ..*s*

Efter lite strul med 10-Mbitsservern ska den åter vara i full fart att ladda ifrån. Nu finns även den första delen i Paznaun Project-serien att ladda ner på samma adress.

Senaste filmen ligger i mappen: 2003 - Paznaun Project II - Ostern Revenge

Och del ett från tidigare år ligger i mappen: 2002 - Paznaun Project

Ladda på!

Trevlig film de här :) man bli ju aningen peppad på PUDER!

Efter dålig serveruppkoppling under helgen är 10-Mbitsservern åter uppe igen.. Lika snabb server som pudret blir uppåkt i Anton!!

Håller med MarkusO (inte så förvånande kanske). Dags för lite fler egenhändigt klippta filmer tycker jag. Kryp fram ur höstdvalan nu och länka era alster.

Tja på er!
Jag skulle vilja kolla på Paznaun 2 men jag kan inte öppna filen trots att jag har senast DivX-codecen. JAg har nog lyckats ladd hem filmen men GSpot säger att det är invalid media type. Är det någon duktig som kan hjälpa mig snabbt?

Please!

Det låter trist att du inte får igång den. Har du kollat för det första att du fått hem hela filen? 316mb. Annars kan jag som MsO tidigare skrivit rekommendera PowerDVD att spela upp den i.

Men jag provade att köra filen i G-spot på min burk, och jag får inte nåt felmeddelande. Har du snabb uppkoppling rekommenderar jag dig att prova att ladda hem igen o försöka. Hör av dig igen omdet inte fungerar till trots...

Filmen som jag fått hem är på 324mb. Kan det var något knas med filen som ligger på ftp-servern? Jag sitter på jobbet och hade tänkt visa lite film för några kollegor om någon timme. Men jag lyckas inte få upp den j-a filmen. Ledsamt!

Lite tjatig nu men jag märker att jag inte heller kan se Paznaun 1 som jag kollat på tidigare. Är det ingen som har någon idé om vad som utmärker dessa filer. Övriga Mpeg filmer kan jag se...

Digital video är ett gissel...

BajenMatte->
Om du har senaste DivX-codecen kvittar. Den har inget med mpeg-filer att göra. Ladda hem och installera WMP9 och PowerDVD. Funkar inte det är jag rätt så villrådig. Nimo Codec Pack kanske kan styra upp det hela i så fall.

PowerDVD 5.0 -> http://download.com.com/redir?pid=1...now&lop=link&destUrl=/3001-2139-10224763.html

WMP9 -> http://download.microsoft.com/download/1/b/c/1bc0b1a3-c839-4b36-8f3c-19847ba09299/MPSetup.exe

Nimo -> http://www.filemirrors.com/search.src?file=Nimo50Build9Beta1.exe

PPI och PPII är inte av samma format.
PPII är en mpeg2-fil i PAL SVCD-kompatibelt format, 480x576 mpeg II med en medelbitrate (det är VBR) på 317KB/s och 25 fps.
PPI är också mpeg2, men med upplösningen 720x576, 375 KB/s medelbitrate,VBR, och 25 fps.

För alla som har laddat ner filmen i den lilla versionen (WMV (82mb)) och inte fått den att fungera har jag glädjande besked. Den är nedplockad i molekyler och ihopsatt igen. Så nu ska den fungera för alla!! Men fortfarande rekommenderas den stora versionen...

KLART grym rulle!! Stor eloge till den schysste kommentatorn! Karrär för honom kasnke? :)

///Sn0wRider

Hoppas verkligen alla som är på väg bort för en säsong nånstans i världen inte glömmer att packa ner videokameran!!! Räknar med att få se en mängd hemmagjorda filmer framåt våren... Våga nu!!

Vilken ftp är det du har problem att komma in på? Den som är snabbast och som rekommenderas är ftp://freeride:film@130.236.208.210:21 Den ska inte vara några problem att ladda hem ifrån på dagtid! Servern brukar dock ligga nere mellan kl 0 .00-8.00
Hör av dig om det fortfarande har bekymmer!!

Jaså... Vår gamla rulle är åter på tapeten.

För den som likt tjakkie gillar amatörrullar slängde jag dit Nederle Outcasts (2003) och Andermatt Dudes (2004) på min server. Två mycket trevliga produktioner. Min lina är dock inte den snabbaste, men be Newstream snällt så kanske han lägger upp dessa hos sig.

ottosson.dyndns.org:21
user: freeride pass: film

Eftersom min lina är just snabbast, så får jag väl lägga upp en ny länk till Nederle Outcast. Den finns på ftp://xjonx:film@130.236.208.210:21

Jag återkommer när även Andermatt Dudes finns att ladda ner.. Tills dess får ni hålla till godo med MsO:s server..

j-s-b-e-skibum> Du ska skriva enligt formen ftp://user:pass@adress:port/ i adressfältet om du använder en vanlig webläsare. I detta fall blir det ftp://freeride:film@ottosson.dyndns.org/

Hoppas det avhjälper problemet.

fan vad klockren Nederle Outcast är i slutet, videodagboken är ruskigt rolig.
Sen åkaren som drar double backflip skall respekteras :P

Fluffsurfaren:
Öppna en ftpklient, t.ex. Flashfxp, har du inte det kan du ladda hem från www.flashfxp.com
ftp://xjonx:film@130.236.208.210:21

Sen IP: 130.236.208.210
Port: 21
User: xjox
Pass: film

så går det alldels utmärkt.

lycka till

COOOOLLLLLTTTTTT......
Gå in på www.cosanostra.se o klicka på ladda ner så hittar Ni pudereposet FIMBULAVINTERN!!!! Enjoy!!!!
H

Otroligt snyggt filmat killar. Hög klass på åkningen rakt igenom. Snyggt med Kenta på krashdelen.

Tillbaka
Topp