Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kan nog bero lite på att den kameran är en betydligt bättre kamera och ligger nån/några klasser högre i det mestabifteksupernova sa:Den är ju rätt så rejält dyr för att vara en såpass liten systemkamera, min Canon EOS 1000D kostade hälften.
Full HD på Canons kamera (1080p)bifteksupernova sa:Hur stor upplösning kan man få på filmerna i D90 respektive EOS 5D Mark II?
Är du såpass bra att du köpt en kamera för 25.000 så bör du veta att det endast är manuell fokusering vid filminspelning.EricNorrlander sa:Full HD på Canons kamera (1080p)bifteksupernova sa:Hur stor upplösning kan man få på filmerna i D90 respektive EOS 5D Mark II?
Jag fick min kamera (5D MkII) igår, har inte hunnit sätta mig in i den så väl, men det verkar som att autofokusen inte följer rörliga objekt i filmläge. (Jag hoppas jag har fel) Om det är så då är den i stort sett värdelös i en skidbacke, det enda jag kan tänka mig skulle funka bra är om man filmar med extrem vidvinkel så man har max skärpedjup. Ska testa i helgen om jag hinner, hoppas att jag har fel om autofokusen....
/Jörgen
Borde man inte kunna kompensera lite för att det inte är autofokus med att ha ett högre bländartal? Eller sköts bländaren automatiskt?EricNorrlander sa:Full HD på Canons kamera (1080p)bifteksupernova sa:Hur stor upplösning kan man få på filmerna i D90 respektive EOS 5D Mark II?
Jag fick min kamera (5D MkII) igår, har inte hunnit sätta mig in i den så väl, men det verkar som att autofokusen inte följer rörliga objekt i filmläge. (Jag hoppas jag har fel) Om det är så då är den i stort sett värdelös i en skidbacke, det enda jag kan tänka mig skulle funka bra är om man filmar med extrem vidvinkel så man har max skärpedjup. Ska testa i helgen om jag hinner, hoppas att jag har fel om autofokusen....
/Jörgen
Lite väl starkt påstående att det krävs B-foto. De flest filmare som filmar skidor, surf mm. på 25mm, 16mm och diverse digtala format klarar sig bra ändå. Det är bara en stor skillnad mellan amatör och proffs. Erfarenhet och vad man prioriterar. Men visst på en lite större inspelning så har man B-foto, men i den klassen hör sällan de flesta så kallade "actionsport" filmerna.H-A-G-A sa:åatt RED kameran och andra proffs-kameror kräver att man har en B-foto med sig när man filma (en kille som står bredvid kameran och rattar in fokuset)
Haga