Fina namn, som kan ge upphov till ett och annat skratt

Råkade læsa ett ganska lustigt repotage i tidningen Metro før någon vecka sedan.... Tænkte jag kunde dela med mig av læsningen, som i alla fall roade mig en del...

..."Namn kan vara jobbiga. Fotografen Ivar Blixt i Luleå, Jan Ljuhs på Elektronikførbundet eller Per Frisk på tidningen Hælsa får tåla ett och annat skæmt. Værre ær det før invandrare som bær namnet Tok, Fan, Fucker, Runkel, Bøgh eller Pitt. Å andra sidan ær det inte kul i USA før svenskar som heter Fack, Assman eller Jerker.".....

och vidare...

..."I telefonkatalogen finns en Fiedel Castro och en man som heter Hitler, fast i førnamn. Några dussin heter Stalin, lika ofta i førnamn som i efternamn. Det finns 56 personer som heter Usama och 55 som heter Saddam. I Stockholm finns 54 Kennedy, i Gøteborg 40 och i Malmø 45, fast många har det som førmnamn. Dæremot finns bara 50 Nixon i katalogen, varav åtta heter det i førnamn.
Værre ær det før invandrare nær deras namn har en svensk betydelse, særskillt om ordet har en sexuell eller nedsættande innebørd. 73 svenskar heter Tok i efternamn, men bara 3 Klok. 42 svenskar bær efternamnet Fan, 69 Sars, 255 Kokko, 44 Pipping, 24 Sopa, 12 Kass, 11 Pruth, 7 Bøgh, 6 Langballe och 5 Fuckar."....

och till slut...

..."Vi har lika lite anledning att gøra oss lustiga øver utlændska namn som engelsmæn øver de 25 svenskar som heter Fack och de 7 som heter Assman. Før att inte tala om de 2788 svenskar som heter Jerker."

Visste ni att det dessutom finns tre personer som heter Gøte Borg i Sverige... (ingen av dem bor i Gøteborg)

förresten! kom på nåt jag var tvungen att säga, eftersom alla jämt säger "mera (favoritord) åt folket"

mera jerkers åt folket!

verkar bara vara jag som är road av det här inläggget så jag får väl ta och berätta en historia...

Det var en familj som hette Al, de fick en dotter som dom döpte till Ann... hihihi :-P

this crowd is so dead!

Dick är ju inte heller jätteskoj att heta i Tyskland kan man tänka sig.
För de mindre invigda i detta härliga, bryska språk kan jag informera om att det betyder "tjock".
Kanske inte lika lustigt som i USA, men ingen jättesuccé i allafall.

Ha det! Mer humor åt folket. Och ironi. Och sarkasm.

hihihihi detta var ett bra inlägg...hehe..det finns faktiskt en tjej som gick på mitt gamla gymnasium som heter Ann Ahl och det vet vi ju vad det blir om man säger det fort..hahahaha
peace

Att heta Mesenhål (stavning?) i efternamn
och vara affärsman i Tyskland kan också vara kul.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp