Finns det någon park i Kittel?

big_air

Ny medlem
Finns det någon park i Kittelfjäll? Eller måste man bygga själv om man vill hoppa lite på eftermiddagarna?

Verkar vara ett ruggigt tufft system annars. Mycket off-pist, mer sånt!

Anco

Ny medlem
Enligt info som finns på bla www.snorapporten.nu finns ingen halfpipe eller bigjump. Jag tror att det inte är några problem att få pistörerna att skotta ihop ett bigjump nånstans ifall du vill ha ett.

TStyle

Aktiv medlem
Finns ju fullt av parker i Stockholms innerstad. Räcker inte det?
Skall vi börja byggar parker i fjällen nu också, för att kidsen skall fira sportlov och känna sig hemma?

Clenny

Ny medlem
när ja va i kittel så fanns d inget bj.d var nått tävlings grej så dom skotta upp ett pytte hopp som dom tog bort direkt.aiiit...kittel är helt enkelt inte min te kopp

Iron_Patrik

Ny medlem
Du kan glömma hopp och rails!!!
Bygger man ett hopp så har dom pistat ner det innan man har hunnit prova det, nästan. Även om man bygger hopp långt vid sidan av backen så pistar dom ner det.
Det är synd för Kittelfjäll är riktigt bra och det skulle bli ännu bättre med några big jumps.
Pistmaskins gubbarna kan bygga hopp, det är inte det.
Utan vad jag har hört är anledningen att det var en big jump tävling för några år sedan där en kille hoppade åt helvete för långt och gjorde illa sig rejält. Nu är dom väldigt rädda för att ordet Kittelfjäll ska nämnas i samband med något dåligt så dom skyllde allt på han som hade pistat ihop hoppet, och nu vägrar han att bygga några nya hopp eftersom han fick skulden för att killen gjorde illa sig.
Det är som sagt vad jag har hört från flera personer men det kan ju bara vara lögn också.
Och nu till dom som tycker att man inte far dit för att hoppa. Jag håller med, det bästa är offpisten men ibland kan det vara kul med lite omväxling och jag tror att dom skulle locka ännu mer folk om dom hade en bra park.

kesperse

Ny medlem
tjenare!!

nu finns det iaf.. lite rails i kittel..
några av dom är ganska grymma om ja inte misstagit mig.
bigjumpsen ska va skinniga men det borde inte va nåt problem å snacka så dom fixxar till..

MVH//Per

Iron_Patrik

Ny medlem
Jaså det var som fan!
I vilken backe är railsen och hoppen?
Kör far din fortfarande heliski för 300kr/topp?
Kanske åker till Kittel över påsk eller runt 1:a maj om det finns någon snö kvar.

jmjobring

Ny medlem
Det finns några rails och något slags dubbelhopp i slutet av Nationella, vid
badtunnorna, typ. Annars är ju hela Kittel ett stor lekpark! Var där i strålande
sol i helgen, gott om soft vårsnö och inte en liftkö så långt ögat kunde se...
det gör ont i smilgroparna! När Kittelfjäll har bra förhållande är det helt klart
Sveriges bästa skidområde! Så är det.

Nalleman

Ny medlem
Ja. Kittel kan vara så bra om man har tur! Tråkigt bara att anläggningen styrs av en torrboll som utnyttjar sina "anställda".

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp