Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Finns det några belägg för att ryggskydd minskar risken för att skada ryggen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fabianSvensson" data-source="post: 1288963" data-attributes="member: 146777"><p>Minns en dag i Hemsedal för typ 5 år sen. Klantade till det med bräddan vid nån liten drop, typ 1.5-2m eller nåt. Landade med ryggen/ ryggskyddet på en trädstump. Skyddet sprack, men jag hade bara ett litet blåmärke på ryggen. Några år tidigare åkte jag in i ett träd med ryggen efter att, jo klantat till det med bräddan. Skyddet var inte på den dagen, det gjorde ont i många veckor. Så jag tycker att iaf jag har belägg för mig själv att det hjälper.</p><p></p><p>Visst, bara anekdoter. Men det finns också en anledning till att det är standard i tävlingar i många sporter? Skidåkning, MTB, Motocross, you name it. Plus, hjälper det inom ridsporten, varför ska det inte hjälper vid fall/ krock inom skidåkning?</p><p></p><p>Åker numera med Ortovox ryggan med inbyggd skydd, mycket smidigare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fabianSvensson, post: 1288963, member: 146777"] Minns en dag i Hemsedal för typ 5 år sen. Klantade till det med bräddan vid nån liten drop, typ 1.5-2m eller nåt. Landade med ryggen/ ryggskyddet på en trädstump. Skyddet sprack, men jag hade bara ett litet blåmärke på ryggen. Några år tidigare åkte jag in i ett träd med ryggen efter att, jo klantat till det med bräddan. Skyddet var inte på den dagen, det gjorde ont i många veckor. Så jag tycker att iaf jag har belägg för mig själv att det hjälper. Visst, bara anekdoter. Men det finns också en anledning till att det är standard i tävlingar i många sporter? Skidåkning, MTB, Motocross, you name it. Plus, hjälper det inom ridsporten, varför ska det inte hjälper vid fall/ krock inom skidåkning? Åker numera med Ortovox ryggan med inbyggd skydd, mycket smidigare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Finns det några belägg för att ryggskydd minskar risken för att skada ryggen?
Tillbaka
Topp