Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Finns det några belägg för att ryggskydd minskar risken för att skada ryggen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pd" data-source="post: 1289088" data-attributes="member: 161297"><p>Frågan är hur man skulle utforma en vetenskaplig studie som undersöker nyttan med rygg skydd. Att ryggen skyddas får väl sägas vara belagt så frågan blir väl hur ofta ryggen utsätts för risken att skadas vid olika typer av skidåkning. Verkar som att schweiziska myndigheten för olycksprevention kanske är något på spåret där och att de kan sitta inne på några intressanta resultat.</p><p></p><p>Personligen så kör jag med ryggskydd sedan ett gäng år tillbaka. Det gör absolut ingen skada, är inte i vägen och de hundralappar det kostade gör mer nytta på (i) min rygg(säck) än på ett bankkonto.</p><p></p><p>Anekdot; precis när jag skaffat mitt första ryggskydd så vurpade jag i någon löjlig blå backe med tveksamt snödjup och åkte neråt som en sköldpadda på rygg. Hände inget men kändes genast bra att där fanns ett skydd.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pd, post: 1289088, member: 161297"] Frågan är hur man skulle utforma en vetenskaplig studie som undersöker nyttan med rygg skydd. Att ryggen skyddas får väl sägas vara belagt så frågan blir väl hur ofta ryggen utsätts för risken att skadas vid olika typer av skidåkning. Verkar som att schweiziska myndigheten för olycksprevention kanske är något på spåret där och att de kan sitta inne på några intressanta resultat. Personligen så kör jag med ryggskydd sedan ett gäng år tillbaka. Det gör absolut ingen skada, är inte i vägen och de hundralappar det kostade gör mer nytta på (i) min rygg(säck) än på ett bankkonto. Anekdot; precis när jag skaffat mitt första ryggskydd så vurpade jag i någon löjlig blå backe med tveksamt snödjup och åkte neråt som en sköldpadda på rygg. Hände inget men kändes genast bra att där fanns ett skydd. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Finns det några belägg för att ryggskydd minskar risken för att skada ryggen?
Tillbaka
Topp