Finns det några snygga hjälmar?

freeride_nu

Aktiv medlem
Jag är på jakt efter en snygg och skön hjälm men jag har bara hittat fula hjälmar, så jag undrar om det är någon som vet av nån snygg hjälm!.
En snygg hjälm som jag såg i Åka skidor nummer 5/97 är Scotts Kojak Chrome men jag vet inte om den tillverkas längre är det nån som vet om den finns att få tag i någon stans så skriv gärna in vart den finns.

Mvh /Tobias Thrysén

Hmm... snygga hjälmar brukar det vara ganska ont om. Men Scotts hjälm som du pratar om finns även i år. Jag visste inte om att den fanns förra året. Fast jag har sett den i år i alla fall. Jag vet inte om det är samma hjälm vi pratar om. Men en Scott Chrome färgad har jag sett i alla fall. De finns i alla fall att köpa på Vemdalskalet/Björnrikes skidshop men jag kan nästan slå vad om att du hittar hjälmarna på de flesta som har lite bredare utförsåkningssortiment. Fast de hjälmarna är ju inte de billigaste om man säger så. 1799 pix är ju inte alltid så billigt. Fast om man är tät och vill betala mycket för lacken på den så kan man göra det.

Sen är ju hjälmens huvudsak att den ska skydda... fast jag håller med om att den inte ska se ut som stryk : ).

Tjena, jag köpte en hjälm häromdagen som heter Skycap Red och inte alls ser tokig ut(enligt min smak) och den är väldigt skön på huvudet. Vikten är 450g och den kostar 1000kr. Jag provade även Scott Chrome men den satt inte lika skönt på mitt huvud.
Lycka till.

// Mathias

Ja hjälm är ett jävla meck.
Men en jofa hjälm är neutral och den sitter skönt!
Men jag har ett hett tips.
Om du är villig att lägga ut lite pengar så lämna in den till någon som lackar om den till ett mönster bild eller vad du vill.
Då har du en hjälm som är jävligt FET!

Gurra

Kolla hos skärmflygarna!
De använder en del alpina hjälmar.
Se på www.moguls.se (Sälen) och www.skysport.se (Åre)

Jag är inte jävligt tät men jag tyckte det var viktigt att ha en hjälm som jag skulle använda och som inte bara blev liggande
hemma för att jag inte ville ha den i
pisten -> vissa dagar gör man inte de
där feta åken (droppen)som man skulle
gjort om man haft hjälm ...

Alltså:

Scott Chrome finns att köpa i år!

Den heter:

Scott Chrome
9061733594/110517

Scott har också en instruktion för hur
man ska mäta sin storlek.
KÖP INTE FÖR STOR!!! Den SKA gå upp