Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Finns tricket Cork?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ADouhan" data-source="post: 581477" data-attributes="member: 83930"><p>men det är väl antagligen ett trick? nu ka ndet ju var från person till person, men om en person kan lägga en 720 betyder deti nte då självklart att han ska kunna göra en cork 720? för det är en helt annan teknik, </p><p></p><p>det är inte bara snurra snett då hade man ju antagligen landade snett med, utan man för runt den i en sån rotation att man vinklas med typ 40 grader sen under rotationen snurrar man tillbaka dom dära 40 graderna och hamnar rätt, det är inte samma sak som att snurra vanlig! isåfall är alla trick förutom grabs samma sak, för du snurrar i dom tricken hur som hällst, backflip snurrar du bakåt, front flip frammåt side flip sniurrar du åt sidan. Skillnaden är vilken vinkel du snurrar från, på en backflip snurrar du runt din egen krop( alltså din kropp är mitt punkten typ magen) på en cork snurrar du runt ditt bröst eller axel då det blir din mitt punkt. på en vanlig snurr för du BARA din hela kropp runt din egen hela kropp, din mitt ounkt blir din kropp på halva :D</p><p></p><p>hoppas jag har uttalat mig tydligt!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ADouhan, post: 581477, member: 83930"] men det är väl antagligen ett trick? nu ka ndet ju var från person till person, men om en person kan lägga en 720 betyder deti nte då självklart att han ska kunna göra en cork 720? för det är en helt annan teknik, det är inte bara snurra snett då hade man ju antagligen landade snett med, utan man för runt den i en sån rotation att man vinklas med typ 40 grader sen under rotationen snurrar man tillbaka dom dära 40 graderna och hamnar rätt, det är inte samma sak som att snurra vanlig! isåfall är alla trick förutom grabs samma sak, för du snurrar i dom tricken hur som hällst, backflip snurrar du bakåt, front flip frammåt side flip sniurrar du åt sidan. Skillnaden är vilken vinkel du snurrar från, på en backflip snurrar du runt din egen krop( alltså din kropp är mitt punkten typ magen) på en cork snurrar du runt ditt bröst eller axel då det blir din mitt punkt. på en vanlig snurr för du BARA din hela kropp runt din egen hela kropp, din mitt ounkt blir din kropp på halva :D hoppas jag har uttalat mig tydligt! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Finns tricket Cork?
Tillbaka
Topp