Fischer Addict Eller Villain pro?! behöver råd

Railson

Medlem
Tjennare freeride!

MÅste inhandla nya skidor och ja det står mellan fischer Addict (181cm) och Villain pro (178cm).
Har dock aldrig åkt på fischer förut så ja skulle vara grymt tacksam över om någon som åkt på dessa skidor kan ge mig ett råd eller en utverdering på dom!

Jag är runt 185 cm lång, vägen 75 pannor och söker alltså en bra parkskida, men hälst ska den vara bra för småjibb och butters också!

Tack!
/J

Om du väger över 45 pannor så skulle jag klart säga addict med tanke på att villian pro är den lite klenare modellen.
Addicten kan vara den skönaste skidan jag har kört på så jag kan ju inte göra annat än att rekommendera den.

tycker du ska satsa mer på addict ! jag kör själv på dem istället för villain pro. villain pro är faktiskt den lite större "barn" modellen av fischers parkskida.
addicten är helt klart rätt skida för dig och man blir inte missnöjd. i början tycker man att den är lite hård men den har störd flex osv.. funkar helt klart bra att shredda småjibbs med om du nu vill det samtidigt att den palllar dem feta hoppen.
det som jag tycker är riktigt skönt med den är att den väger knappt någonting (om man har rätt bindingar) sen att den är lika mycket uppböjd bak som fram. fett !!

lycka till !

Tillbaka
Topp