Fischer Cruzar 10 Vacuum cf - Formar man skalet eller innerskon?

Robbob

Medlem
Hej.

Jag kunde inte låta bli att slå till på ett skidpaket med pjäxor från XXL när de hade 25 % rabatt. Jag tänker att de har generösa vilkor för öppet köp. Passar de inte kan jag lämna tillbaka dom.

Det här paketet köpte jag: https://www.xxl.se/alpine-pck-motive-76-rs11-cruzar-10-15-16-alpinpaket/p/bp/1116734_b

Jag har nämnligen kommit fram till att jag inte är så bra som jag skulle vilja. Håller mest till i backen och drar en helg eller två iväg själv utan ungar och familj. Hoppas de passar till den typen av åkning. Jag har också kommit fram till att det jag behöver med en pjäxa är värme och komfort. I marknadsföringen så borde den passa mina breda fötter perfekt.

Nu till frågan. Vet ni om det är skalet eller innerskon som värms/formas? Vet ni om de klarar det på XXL i Heron city?

https://www.fischersports.com/se_se/cruzar-10-vacuum-cf

Grejerna ska hämtas i morgon så hoppas någon hinner svara rätt snabbt.

/Robert

Såhär går det till med vacuum-processen:

Har aldrig hört att XXL Heron City nämnts som några experter på tillpassning av pjäxor så jag är skeptisk.
Jag skulle valt pjäxa efter passform i första hand och låtit någon med erfarenhet och gott rykte i branschen hjälpt mig med det.

Hej
Både skalet och innerskon är formbara med värme.
Att köpa pjuck av ett ickeproffs är väl inte rekommendabelt. Har dom ingen i butiken som kan eller vet bör du nog avstå om inte skon passar utan värmning.

Sjävla grejen med vacuum fit är ju att man kör skalet i vacuummaskinen för att få den att sitta klockrent på foten..
Pjäxan kanske känns bra när du står i den i butik, men är som en påse att åka i innan den är formad.
Cruzar är en "semi-vacuum" men MÅSTE fortfarande köras på korrekt sätt i vacuumfiten och XXL är kanske inte kända för sin Bootfit kunskap.

Tillbaka
Topp