Fischer Kehua?

Ulferi

Medlem
Fischer Kehua?
Är på jakt efter en schysst friåkning/offpist skida och har fastnat lite för Monster 88, men sprang på ett par Fischer Kehua till kraftigt rabatterat pris och undrar om vad ni har att säga om dem??

Fischer Kehua?
Atua eller Watea skulle jag väl säga att du ska sikta på men annars får du väl spana in recensionerna om de nu finns någon

http://www.freeride.nu/review/view.php?id=2883

http://www.freeride.nu/review/view.php?id=2696

osis

men av allt att dömma skulle jag välja kehuan av de extra millimeterna på midjan sålänge du inte väljer 185cm monster då äre monster som gäller... Har dock ingen aning om hur kehuan är. Men the bigger the better i offpist i guess!

Fischer Kehua?
Om den passar dig beror på hur mycket du väger och vart du har tänkt använda skidan. Prestandamässigt ligger Kehua nära den mer kända Pocket Rocket (numera 1080 Gun) från Salomon, även om den är 2cm längre och 2mm bredare än 175cm:s-versionen av Pocket.

Fischer Kehua?
Är 171 cm, 72 kg och kommer nog mest att åka i norrbottensfjällen, Riksgränsen å Björkliden. Sen blir det kanske nån vecka i alperna också.

Fischer Kehua?
Har precis kommit hem från Verbier med mina Kehua å kan bara säga att ja e jäkligt nöjd! Härlig känsla i puder! Har åkt en del i Åre oxå å jag har inget å klaga på. Funkar bra i pist oxå!

Fischer Kehua?
Ulferi> Jag skulle säga att Kehua blir en rolig, lätthanterlig och smidig skida med ganska bra offpistegenskaper för en åkare av din storlek. Det sistnämnda förutsatt att du monterar bindningen på den bakre delen av den markerade skalan. Kehuan är liksom alla andra twintips i den här breddkategorin väldigt "trimbar" genom att man flyttar bootcentermarkeringen mot jib framåt eller mot big mountain bakåt. 92mm:s midja gör den också rätt kvick i pisten, men den är ganska mjuk i flexet så förvänta dig inga stordåd i högre hastiheter.

177cm är för kort om du vill optimera dina grejor för att köra seriös offpiståkning den där veckan i alperna. Då är det bättre att välja Atuan i samma serie. Watean är lite för stor för dig tycker jag med tanke på att du inte ska spendera någon längre tid i alpmiljö.

Fischer Kehua?
Du väljer bort MnO vishet framför Åka Skidors taffliga recensioner??? Jag förlåter dig iom. att du inte varit medlem mer än en dag.

Skimag eller vad den nu heter har ett stort feting-test som jag tror den är med i. Alla skidor är typ med där. Iaf. alla normala märken. Men sök på den så kallade sökmotorn Google (visst heter den så?) jag tror du bör hitta något om du söker på Kehua+review eller nått... Sen är ju alltid TGR, Teton Gravity Research ett tips. Som en blandning mellan Epicski och den seriösa delen av Newschoolers. Om det nu finns en seriös del av NS...

Tillbaka
Topp