Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fischer Ranger 90, bindning och montering?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1269680" data-attributes="member: 29440"><p>Griffon ID funkar till de flesta pjäxor</p><p>Jag gillar Tyrolias Attack 13/14 GW (gripwalk) finns även 14 MN (multinorm)</p><p>Jag tycker att Tyrolian känns lite robustare.</p><p>Kan du gå upp lite i pris så är ju Look Pivot ett alternativ som många klassar som bättre bindningar, framförallt då den har stor elastisk rörelse vilket minskar risken för tjuvutlösningar, avståndet mellan infästningarna på häl och tådel är kort vilket minskar påverkan på skidans längsgående flex. Den har starkare infästning i häldelen med skuvarna precis under hälen. Dock är justermånen mindre.</p><p>Var du vill placera bindningen är en smaksak.</p><p>Är du osäker så gå på rekommenderad montering från skidtillverkaren.</p><p>Men i pist, om du vill att skidan ska reagera lite snabbar när du initierar svängen, så flyttar du fram bindningen något.</p><p>För offpist vill en del montera bindning lite bakåt.</p><p>Jag gillar rekommenderad montering eller lite framåt, men det är en smaksak som sagt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1269680, member: 29440"] Griffon ID funkar till de flesta pjäxor Jag gillar Tyrolias Attack 13/14 GW (gripwalk) finns även 14 MN (multinorm) Jag tycker att Tyrolian känns lite robustare. Kan du gå upp lite i pris så är ju Look Pivot ett alternativ som många klassar som bättre bindningar, framförallt då den har stor elastisk rörelse vilket minskar risken för tjuvutlösningar, avståndet mellan infästningarna på häl och tådel är kort vilket minskar påverkan på skidans längsgående flex. Den har starkare infästning i häldelen med skuvarna precis under hälen. Dock är justermånen mindre. Var du vill placera bindningen är en smaksak. Är du osäker så gå på rekommenderad montering från skidtillverkaren. Men i pist, om du vill att skidan ska reagera lite snabbar när du initierar svängen, så flyttar du fram bindningen något. För offpist vill en del montera bindning lite bakåt. Jag gillar rekommenderad montering eller lite framåt, men det är en smaksak som sagt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fischer Ranger 90, bindning och montering?
Tillbaka
Topp