Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fischer Ranger 96 180 eller 187 cm?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nybbstrom" data-source="post: 1302184" data-attributes="member: 181857"><p>Halloj! Jajamen det blev det! Jag körde på 180. Jag är nöjd! De känns roligare att svänga på än andra all mountain skidor som jag provat innan så det är skönt att slippa känna att man väljer bort skoj i pisten för mycket. Samtidigt har jag inte provat 187 och jag är ganska säker på att det hade blivit riktigt bra det med. Fördelen med 180 är att de är lite smidigare och lättare om man vill gå uppför också. Det här hjälpte dig nog inte supermycket men jag kan iaf säga att vad du än tar kommer du inte känna att du gjort bort dig. Jag är nöjd nu och jag hade nog varit nöjd med de längre också. Optimalt för vår vikt och längd hade nog varit typ 184 :/ Jag hade köpt de som dyker upp som bäst deal på begagnatmarknaden och varit nöjd :D </p><p>Du kommer ju också nu ifrån ett par 180 så du kanske har en uppfattning om hur den längden känns. Jag kom ifrån kortare skidor så även 180 kändes lite ovant i början. Mitt enda klagomål är att jag funderar på om mitt par har bindningarna monterade lite långt fram, då jag tycker bakändarna känns lite långa, men det gäller ju bara mig då antagligen</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nybbstrom, post: 1302184, member: 181857"] Halloj! Jajamen det blev det! Jag körde på 180. Jag är nöjd! De känns roligare att svänga på än andra all mountain skidor som jag provat innan så det är skönt att slippa känna att man väljer bort skoj i pisten för mycket. Samtidigt har jag inte provat 187 och jag är ganska säker på att det hade blivit riktigt bra det med. Fördelen med 180 är att de är lite smidigare och lättare om man vill gå uppför också. Det här hjälpte dig nog inte supermycket men jag kan iaf säga att vad du än tar kommer du inte känna att du gjort bort dig. Jag är nöjd nu och jag hade nog varit nöjd med de längre också. Optimalt för vår vikt och längd hade nog varit typ 184 :/ Jag hade köpt de som dyker upp som bäst deal på begagnatmarknaden och varit nöjd :D Du kommer ju också nu ifrån ett par 180 så du kanske har en uppfattning om hur den längden känns. Jag kom ifrån kortare skidor så även 180 kändes lite ovant i början. Mitt enda klagomål är att jag funderar på om mitt par har bindningarna monterade lite långt fram, då jag tycker bakändarna känns lite långa, men det gäller ju bara mig då antagligen [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fischer Ranger 96 180 eller 187 cm?
Tillbaka
Topp