Fischer viron 2.0 med head sx10 bindning. Justera bindning till en större pjäxa

Nitro_Kimmo

Ny medlem
Hej gott folk.

Köpte mig ett par nya nybörjarskidor förra veckan i Norge.
Jag är ju en nybörjare på detta här så tänkte höra med er gällande detta med justering av bindning.
Han säljaren frågade mig att vad jag hade för storlek på pjäxan och jag svarade 28.5cm.
När jag kom hem igår så provade jag pjäxan på skidan och detta var ju helt galet fel.
Efter att ha kollat lite på grejerna själv så såg jag att pjäxan har en annan mått på själva pjäxhuset/botten.
Detta är angivet 328mm på pjäxan...

Jag skruvade loss främre och bakre bindningsdelen för att titta hur detta var fäst i skidan.
Det sitter en form av platta med massa skruvhål under hela partiet där bindningarna satt.
Jag monterade fast dom igen fast på siffrorna 320-340. Nu verkar pjäxorna sitta fast när man provar dom.
Har jag gjort detta på rätt sätt eller är det mer justeringar som måste till innan provåkning?
Hade nog hellst åkt in med dessa till butiken igen men det är 3 timmars bilresa dit:(

Bak på bindningen finns väl ett område med streck i metallen. När du tryck i pjäxan ska bakbindningen hamna inom det området. Den metallbiten kan du bända uppåt så det går att flytta bindningen framåt eller bakåt.

Tillbaka
Topp