Fischer Watea - Världens bästa fatski?

Kalleman

Ny medlem
Jag får intrycken att Fischers konung, Watea är världens för tillfällets bästa Fatski? Har jag fel, bevisa då varför...

Sjukt dålig kvalité? Eller var så på förra årets iaf.

Sen vet jag väl inte om jag räknar det som en fatski.

Vad vill du egentligen med denna här tråden?

Känns bara dumt ju...

//H

Hmmm... minns väl ett telistest i en av de stora skidtidningarna när det begav sig i slutet av åttiotalet. Man testade (hör och häpna) fatskis för knäböj. På den tiden var det lätt osäkert hurvida man i sina dåtida läderpjäxor ens skulle kunna styra dessa monster utför berget.

Vann testen gjorde Rossignol Black Widow, en riktig fatski som tillskillnad från de normala spjuten med 55-56 millimeter i midjan mätte in på strax över 60 mm, fatski alltså ...

Nu har det ju pumpats en hel del puder sen dess och beteckningen fatski har omvärderats mer än en gång!

Hursomhelt är Watean en grym offpistskida som med sin förhållandevis mjuka flex flyter gott i lössnön och slukar det mesta som kommer i vägen. Att utnämna någon skida till bättre än alla andra går inte efter som vi alla har olika förutsättningar och önskemål på hur en skida ska bete sig. Men är man fullvuxen och på jakt efter en skida för utanförpisten är definitivt Watea ett alternativ att titta närmare på....

/MM

Watea
music-smiley-005.gif

Och när det gäller Watean är det de riktigt fulsnygga dalablå som gäller (2005/2006). Exakt samma nyans som min garageport!

/MM

Snödjup

Tillbaka
Topp