Fisheye till Canon FS100 ?

lillasandro

Ny medlem
Hej, Jag har en Canon FS100 och undrar om nån vet om det finns fisheye till den eller om man kan ha någon slags adapter som gör att det skulle funka. Canon FS10 och Canon FS11 är likadan kamera så hittar ni fisheye till dom så kan ni säga till. Är det nått ni undrar över så fråga.

www.cyberphoto.se
sök sedan på snap on
sen Raynox QC-303 fisheye-konverter 0,3x med snap-on för 27-37mm

Senast ändrad:
Är du säker på att den passar för det står att det inte finns nån filter diameter på kameran och jag har precis beställt kameran därifrån och jag fråga dom om dom hade något som passa den men dom sa att dom inte hade det. Hur vet du att det passar ?

Jag är inte säker.
Men mät filter diametern så får du fram svaret snabbt och enkelt.
Sen finns det också ett snap on fisheye med 52-67 mm om du är orolig för att det andra är för litet.

Senast ändrad:
Okej men jag är mest orolig för att det står på cyberphotos hemsida att det inte finns någon filter diameter alltså att det inte går att sätta på ett fisheye :S
Och hur mycket kostar frakten från Cyberphoto ?

Det går att sätta på ett "snap on fisheye" på nästan alla filmkameror som har rätt diameter.
Det borde fungera, har en kompis som har samma kamera som du, han använder ett fisheye.

Priset på frakt beror på lite vad du väljer.
50-60 kr brukar frakten kosta för ett vanligt paket sen om du vill handla med postförskott lägger de på 50 kr.

Vänta tills du fått hem kameran innan du börjar leta fisheye.
På en bild jag hittade ser det inte ut som att den har någon gänga=går inte att fästa ett snap-onfisheye eller ett med skruvfäste. Lycka till.

canon_fs11_1.jpg

Kameran har visst gänga, men en väldigt liten så det syns dåligt.
Går att fästa snap on men kanske sitter dåligt om man kör followcams, då kan man fästa det med lite tejp.

Detta fish eye är såklart det billigaste alternativet.
Finns modeller som ligger över 1000 lappen.

Senast ändrad:
Jo tack jag är också fundersam på om det funkar att ens fästa nått över huvud taget på kameran men jag får den imorn så jag ska kolla :D

Tillbaka
Topp